سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸
سلامت نیوز : روانپزشكان در مطالعات خود منطقه‌ای را روی مولكول وراثتی دی‌ان‌آ مشخص كرد‌ه‌اند كه با بروز افسردگی ارتباط دارد.

به گزارش ایسنا، روانپزشكان می‌گویند این منطقه روی كروموزوم شماره 3 شناسایی شده است كه با اختلال روانی افسردگی در ارتباط است.

به گزارش پایگاه اینترنتی یورك الرت، متخصصان روانپزشكی در دانشكده پزشكی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس و كالج كینگ لندن به طور مستقل این منطقه وراثتی را مشخص كرد‌ه‌اند. آمارها نشان می‌دهد كه افسردگی حاد تقریبا 20 درصد از مردم را در مرحله‌ای از زندگی‌شان گرفتار می‌سازد و مطالعه روی سوابق خانوادگی این افراد از مدتها پیش نشان داده است كه خطر ابتلا به افسردگی تحت تاثیر فاكتورهای ژنتیكی است. آزمایشات جدید نشان می‌دهد كه این منطقه روی مولكول دی‌ان‌آ شامل 90 ژن است.

شرح این آزمایشات در مجله آمریكایی «روانپزشكی» منتشر شده است.

نكته جالب توجه این است كه هر دو گروه از متخصصان با وجودی كه به طور جداگانه آزمایشاتشان را انجام داده‌اند اما هر دو، منطقه ژنتیكی یكسانی را شناسایی كرده‌اند. پاملا مادن، استاد روانپزشكی در دانشگاه واشنگتن و دستیاران وی در این مطالعه معتقد هستند كه ژنهای بسیاری در بروز افسردگی نقش دارند.

آنها می‌گویند هرچند یافته جدید به سرعت برای بیماران سودی نخواهد داشت اما گاهی هم در جهت درك بهتر اتفاقات موثر در بروز اختلال افسردگی در سطح مولكولی و ژنتیكی است.

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد كه خطر بروز افسردگی حاد در افراد سیگاری شایع‌تر است به طوری كه 60 درصد از آنها در طول حیات خود به دنبال روش‌هایی برای معالجه افسردگی خود هستند. این گروه از متخصصان به دلیل نگرانی از برگشت پذیری بیماری در مبتلایان به افسردگی، مطالعات فوق را انجام داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha