سلامت نیوز : یك متخصص اورولوژی با بیان اینكه سرطان پروستات شایعترین سرطان در مردان است، به مردان توصیه كرد: برای پیشگیری از ابتلا به این سرطان، پس از 50 سالگی هر سال آزمایش دهند.
 
دكتر محمد جبارزاده  در گفت و گو با ایرنا افزود: سرطان پروستات نوعی بیماری است كه در آن سلول های بدخیم از بافت های پروستات نشات می گیرد و به طور نامنظم و فزاینده‌ای تكثیر و منجر به افزایش حجم در هر یك از اجزای سلولی غده پروستات می‌شود.
وی اظهار داشت: تحقیقات نشان می دهد در صورتی كه دو نفر از خویشاوندان درجه یك مردی به سرطان پروستات مبتلا باشند، احتمال ابتلا به این بیماری از طریق ژن معیوب زن ناقل سرطان تا 9 برابر در این فرد افزایش می‌یابد.
این متخصص، مصرف چربی زیاد و افزایش هورمون جنسی در خون مردان را از مهمترین علل ابتلا به سرطان پروستات دانست و گفت: احتمال بروز این سرطان با افزایش سن زیاد می‌شود.
وی ادامه داد: سرطان پروستات در مراحل اولیه هیچ علامتی ایجاد نمی‌كند و علایم مراحل پیشرفته بیماری شامل دردهای استخوانی، بالا رفتن اوره خون، كم خونی و كاهش وزن شدید است .
جبارزاده تاكید كرد: با انجام یك آزمایش سرطان پروستات و تشخیص زود هنگام و درمان به موقع می توان این بیماری را ریشه كن كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha