شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 279099

نخستین نکته‌ای که باید در ناباروری مردان به آن توجه کنیم این است که برخی علل ناباروری مردان ریشه در مشکلات و بیماری‌های دوران کودکی دارد.بنابراین باید پیشگیری و درمان ناباروری از سنین کودکی شروع شود.

ریشه ناباروری مردان در دوران کودکی است

سلامت نیوز:نخستین نکته‌ای که باید در ناباروری مردان به آن توجه کنیم این است که برخی علل ناباروری مردان ریشه در مشکلات و بیماری‌های دوران کودکی دارد.بنابراین باید پیشگیری و درمان ناباروری از سنین کودکی شروع شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، به‌طور طبیعی در مراحل رشد جنین، بیضه‌ها پس از طی فرایند رشد در جای اصلی خود قرار می‌گیرد اما در برخی موارد، این مسیر متوقف می‌شود و بیضه‌ها نزول نمی‌کند و در شکم باقی می‌ماند.


 اگر این وضعیت در نوزادان اصلاح نشود، دیگر برگشت‌پذیر نخواهد بود. دوره طلایی اصلاح وضعیت بیضه نزول‌نکرده شش ماهگی تا یک سالگی است.لازم است که والدین از تاثیر این عوامل بر قدرت باروری فرزند خودآگاه باشند و بتوانند با اقدام به موقع از مشکلات باروری فرزندشان در آینده جلوگیری کنند.

چاقی و بالا بودن شاخص تودۀ بدنی می‌تواند باعث اختلالات هورمونی شود بنابراین، به افراد چاق توصیه می‌کنیم که به شکل علمی و با کمک مشاوران تغذیه، وزن خود را به حد متناسب برسانند چرا که در بسیاری از موارد همین تناسب وزن باعث افزایش توان باروری می‌شود.


عوامل دیگر مربوط به سبک زندگی نادرست مانند؛ بـی‌تـحـرکی
 کشیدن سیگار و قلیان و مصرف مواد مخدر و روان‌گردان نیز باعث کاهش شدید قدرت باروری می‌شود و لازم است این عوامل خطرساز از زندگی فرد حذف شود.
نکتۀ مهم در درمان دارویی ناباروری مردان این است که نیاز به زمان دارد.

زیرا فرایند اسپرماتوژنز یا اسپرم‌سازی یک فرایند حدود 90 روزه است و بنابراین، توصیه می‌شود درمان دارویی دست‌کم سه تا شش ماه ادامه یابد.واریکوسل فقط در مواردی نیاز به درمان دارد که باعث ناباروری شده و دست‌کم در دو آزمایش اسپرموگرام، اختلالات شاخص‌های اسپرم گزارش شده و همسر وی نیز مشکل باروری خاصی نداشته باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha