سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 27910
سلامت نیوز : اگر شما هم به آسم و آلرژی فصلی مبتلا هستید قطعا می‌دانید كه این عارضه تا حدی آرامش شما را بر هم می‌زند، اما به جای این كه در سكوت علائم آزاردهنده آلرژی فصلی را تحمل كنید، می‌توانید با چند تغییر ساده در الگوی زندگی و رژیم غذایی خود با این علائم ناخوشایند خداحافظی كنید.

به گزارش ایسنا، دكتر فرد پسكاتور نویسنده كتاب «درمان آلرژی و آسم» و كتاب پرفروش «رژیم غذایی هامپتونها» در این مقاله تاكید كرد: آنچه كه به درون بدن خود می‌فرستید تاثیر بسیار زیادی روی بروز آلرژی‌ها و حساسیت‌ها در شما دارد.

آردها و قندهای تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده همگی عوامل ایجاد كننده التهاب هستند. این خوردنی‌ها را از رژیم غذایی خود حذف كرده و در عوض از مواد غذایی حاوی ویتامین D3 استفاده كنید چون التهاب را كاهش می‌دهد و از ویتامین C استفاده كنید كه با استرس‌های اضافی وارد شده به بدن در اثر تماس با مواد آلرژی‌زا مبارزه می‌كند و همچنین ویتامین A مصرف كنید چون موجب كاهش مخاط‌های بدن می‌شود كه خودشان در ایجاد حساسیت موثر هستند.

به گزارش روزنامه نیوجرسی‌تو‌دی، همچنین می‌توانید محل زندگی خود را از مواد آلرژی‌زا پاك نگه دارید برای مثال عدم استفاده از مواد محرك مضر، گامی موثر برای راحت‌تر كردن تنفس است. هچنین در این مقاله تاكید شده است فضای منزل را خشك نگه دارید چون هوای مرطوب شرایط را برای رشد هاگ‌ها و بیدها مساعد می‌سازد. با آویزان كردن و خشك كردن حوله‌های مرطوب و نمناك، تعمیر كردن درزهای ورودی و خروجی و نیز استفاده از دستگاه تصفیه هوا می‌توانید محیط خانه را خشك نگه دارید.

این مقاله می‌افزاید: حیوانات پردار و پشمالوی خانگی هرچند بامزه و دوست داشتنی هستند اما قطعا دوست خوبی برای سینوس‌های شما نیستند. به خودتان لطفی كرده و این حیوانات كوچولو را از اتاق خواب و رختخواب خود دور نگه دارید. همچنین توصیه می‌شود فاكتورهای محرك خارجی از منزل را پشت دربگذارید و وارد منزل نكنید. برای اینكار مثلا وقتی از پارك‌ یا پیكنیك به خانه می‌آیید كفش‌های خود را پشت در بگذارید و بلافاصله دوش بگیرید. همچنین می‌توانید با بستن پنجره‌ها درشب از ورود گرده‌های گیاهان به داخل منزل جلوگیری كنید.

بعلاوه می‌توانید حداقل در مورد خودروی شخصی خودتان نیز برخی از این دستورالعمل‌ها را انجام دهید هر چند ممكن است نتوانید هر فضایی كه مدت زمانی را در آن سپری می‌كنید در كنترل خود در آورید اما حداقل در خودروی خودتان می‌توانید این نكات را رعایت كنید.

دكتر پسكاتور تاكید كرد: علاوه بر ویتامین‌هایی كه در بالا ذكر شد ویتامین B12 نیز می‌تواند بی‌تعادلی باكتری‌های روده را در مبتلایان به آلرژی فصلی بهبود بخشد. بعلاوه پانتتین بعنوان یك استروئید طبیعی و كوئرستین بعنوان یكی از بهترین آنتی هیستامین‌های طبیعی برای مقابله با آلرژی مفید هستند. منیزیم نیز مواد سمی را از بدن خارج كرده و تنفس را تسهیل می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha