سلامت نیوز : رییس هیات مدیره انجمن باور با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر ادغام وزارت رفاه و تامین اجتماعی در وزارت كار و امور اجتماعی، بر ضرورت تعیین تكلیف سازمان بهزیستی تاكید و تصریح كرد: واگذاری سازمان بهزیستی به وزارت بهداشت موجب حاكم شدن دوباره جریان پزشكی‌سالاری در حوزه توانبخشی جامعه معلولان می‌شود.

سهیل معینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه واگذاری سازمان بهزیستی به تنهایی، به وزارت بهداشت موجب بروز چالش‌هایی برای معلولان می‌شود، در این‌باره توضیح داد: در چنین شرایطی توانبخشی اجتماعی به عنوان دغدغه اصلی معلولان به حاشیه رانده می‌شود و بر توانبخشی پزشكی متمركز می‌شود.

وی با اشاره به سابقه فعالیت سازمان بهزیستی كشور در وزارت بهداری وقت، تاكید كرد: از آنجا كه بسیاری از مدیران بهزیستی در آن دوران، از میان پزشكان انتخاب می‌شدند، رویكردهای اجتماعی در بهزیستی بسیار كمرنگ بود و مدت‌ها طول می‌كشد تا این مدیران به اهمیت بعد اجتماعی توانبخشی معلولان پی ببرند.

به گفته معینی، بخشی از جامعه معلولان همچون گروه‌هایی از نابینایان و ناشنوایان تقریبا از توانبخشی پزشكی بی‌نیازند، در حالی كه مطالبه اصلی آنها فراهم كردن زمینه حضور در اجتماع و مواردی همچون اشتغال است.

وی یادآور شد: رسیدگی به چنین مواردی، از زمان واگذاری سازمان بهزیستی به وزارت رفاه بهبود چشم‌گیری یافته است.

رییس هیات مدیره انجمن باور با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر ادغام وزارت رفاه و تامین اجتماعی در وزارت كار و امور اجتماعی، عنوان كرد: جنس فعالیت‌های سازمان بهزیستی به عنوان بخشی از وزارت رفاه و تامین اجتماعی با وزارت كار متفاوت است و مشخص نیست كه آیا دولت قصد دارد این بخش را نیز در وزارت كار ادغام كند و یا به وزارت بهداشت بسپارد؟

به اعتقاد معینی، بهترین گزینه برای معلولان ادغام مجموعه وزارت رفاه در وزارت بهداشت است، چرا كه در این صورت اقدامات بیمه‌ای، حمایتی و امدادی در یك وزارتخانه متمركز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha