شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 279118

برخی از زنان وجود دارند که بعد از برقراری رابطه جنسی دچار افسردگی شده و احساس بسیار بدی را تجربه می کنند. دانشمندان به تازگی دلیل این افسردگی را کشف کرده اند.

چرا زنان بعد از رابطه جنسی افسرده می شوند؟

سلامت نیوز: برخی از زنان وجود دارند که بعد از برقراری رابطه جنسی دچار افسردگی شده و احساس بسیار بدی را تجربه می کنند. دانشمندان به تازگی دلیل این افسردگی را کشف کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دکتر سلام، یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که تعداد زیادی از خانم‌ها حتی بعد از رابطه جنسی خوب و موفق هم احساس ناراحتی یا افسردگی می‌کنند.محققان استرالیایی این مطالعه که در International Journal of S-e-x-u-a-l Health به چاپ رسیده است، می‌گویند این مسئله غیرمعمول نیست که افراد بعد از رابطه جنسی کمی با احساس ناراحتی روبه‌رو شوند، اما یک‌سوم خانم‌ها می‌گویند که حتی بعد از رابطه جنسی لذت‌بخش، باز هم احساس افسردگی می‌کنند.

به نظر محققان استرالیایی، این وضعیت با نام بی‌قراری پس از مقاربت شناخته می‌شود که در بین ۱۰ درصد از زنان جهان وجود دارد. این محققان نسبت به دلایل بی‌قراری پس از مقاربت اطمینان کافی ندارند، اما نظر یکی از مسئولین این مطالعه این است که احتمال دارد تغییرات هورمونی بعد از ارگاسم، مشابه همان تغییراتی که باعث سردرد بعد از رابطه جنسی می‌شود، در این مشکل نقش داشته باشند. ضمن این‌که ممکن است رابطه جنسی باعث تشدید شدن مشکلات مربوط به روابط زوجین یا مسائل مربوط به زندگی اجتماعی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha