شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 279124

رئیس پژوهشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: نقشه برداری از مغز جنبه درمانی ندارد و یک تکنولوژی برای شناخت بیماری‌ها است اما برخی از پزشکان از این تکنولوژی با نسخه نویسی از بیماران سوء استفاده مالی می‌کنند.

نقشه برداری از مغز جنبه درمانی ندارد

سلامت نیوز:  رئیس پژوهشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: نقشه برداری از مغز جنبه درمانی ندارد و یک تکنولوژی برای شناخت بیماری‌ها است اما برخی از پزشکان از این تکنولوژی با نسخه نویسی از بیماران سوء استفاده مالی می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مجتبی زارعی در یک نشست خبری که در محل پژوهشکده فناوری های نوین پزشکی برگزار شد، افزود: نقشه برداری از مغز مجموعه‌ای از تکنولوژی های جدید است که کمک می‌کند مسائل مغز را برای شناخت بیماریهایی مانند افسردگی، اسکیزوفرنی، پارکینسون و صرع بهتر درک کنیم که در آینده در درمان بیماری‌ها موثر است.

وی گفت: نقشه برداری از مغز در هیچ جای دنیا جنبه درمانی ندارد، این علم رادیولوژی نیست و نباید با ام آری ای و غیره اشتباه شود، مشاهده می شود که  برخی پزشکان با ادعاهای عجیب و بدون آگاهی کافی، برای انجام نقشه برداری مغز از بیماران هزینه می گیرند که درست نیست.

رئیس ششمین همایش بین المللی نقشه برداری مغز ایران ادامه داد: در حال حاضر تمام خدمات پزشکی برعهده دانشگاه های علوم پزشکی است در حالی که باید دانشگاه ها به آموزش و پژوهش بپردازند.
زارعی تصریح کرد: بیماران بیش از حد ام. آر. ای و اسکن می شوند و این موضوع به سیستم بیمارگونه بهداشت و درمان کشور ربط دارد و باید مشکل آن را در آموزش، اداره بیمارستان و نظام سلامت جستجو کرد.

به گفته زارعی، این همایش بر انجام تحقیقات مشترک با کشورهای مختلف در حوزه نقشه برداری مغز و اختصاص بودجه برای انجام این تحقیقات بسیار کمک می کند و در حاشیه همایش کارگاههای تخصی نیز برپا است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha