سلامت نیوز : رییس انجمن داروسازان ایران با تاكید بر خرید داروهایی مانند مكمل‌های غذایی كه روی آن‌ها مهر و مجوز وزارت بهداشت وجود دارد، گفت: چنانچه افراد در مورد مجوز آن شك داشتند، دارو را به نزدیكترین داروخانه نشان دهند.

دكتر رهبر مژدهی آذر در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب توصیه كرد: برای مصرف مكمل‌ها به پزشك مراجعه یا با داروساز داروخانه محله خود مشورت كنید. البته مشاوره با پزشك بهتر است.

رییس انجمن داروسازان با بیان اینكه مكمل‌ها را نباید خودسرانه مصرف كرد، گفت: در كشوری مانند ایران، میوه‌های گوناگونی در هر فصل وجود دارد بنابراین چندان به مصرف مكمل‌هایی مانند ویتامین نیاز نیست و باید چنین مكمل‌هایی را با تشخیص پزشك مصرف كنیم.

وی درباره مكمل‌هایی كه در شبكه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان تبلیغ می‌شود، گفت: مردم نباید به اینگونه تبلیغات توجه كنند چرا كه روی جلد 99 درصد از داروهای تبلیغ شده در این شبكه‌ها قید شده است كه این كالا مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریكا(FDA) نیستند.

مژدهی آذر درباره وضعیت داروخانه‌ها نیز اظهار كرد: نوع قرارداد سازمان‌های بیمه‌گر با داروخانه‌ها به گونه‌ایست كه این سازمان‌ها، داروخانه‌ها را محدود كرده‌اند، چرا كه داروخانه‌ها در 19-20 بند باید تعهداتی را به سازمان‌های بیمه‌گر ارائه دهند. به عنوان نمونه آنان ملزم می‌شوند كه مواردی مانند تغییر نام داروخانه، تغییر دكتر فعال در داروخانه را به اطلاع سازمان‌های بیمه‌گر برسانند.

وی افزود: بر اساس قرارداد سازمان‌های بیمه‌گر با داروخانه‌ها، بازرسان این سازمان‌ها اجازه دارند كه همه بخش‌های داروخانه را بازرسی كنند این در حالیست كه وزارت بهداشت این كار را انجام می‌دهد.

مژدهی‌آذر در پایان گفت: سازمان‌های بیمه‌گر متعهد می‌شوند كه در مدت دو ماه مطالبات داروخانه‌ها را بپردازند اما در صورت دیركرد ملزم به پرداخت جریمه نمی‌شوند و حتی به دلایلی مانند مخدوش بودن متن نسخه یا مهر پزشك بخش‌هایی از مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نمی‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha