فراخوان گوترش برای احترام به حق مشارکت فعال، اثربخش و مفید به مناسبت روزمردم سالاری

سلامت نیوز:دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین‌المللی مردم سالاری،15 سپتامبر 2019 برابر با 24 شهریور  ماه جاری همهٔ حکومت‌ها را فراخواند تا به حق مشارکت فعال، اثربخش و مفید احترام بگذارند.
 
متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:
 
مردم سالاری در بطن خود، دربارهٔ مردم است. مردم سالاری بر پایه‌ فراگیری، رفتاربرابر و مشارکت بنیان نهاده شده و عنصری لازم برای دستیابی به صلح، توسعهٔ پایدار و حقوق بشر است.
این ارزش‌ها و آرمان‌ها نباید به مثابهٔ حرف بی‌پایه و اساس و حمایت ظاهری دیده شوند. آن‌ها باید به صورت واقعی در زندگی مردم وجود داشته باشند.
با این حال روز بین‌المللی مردم سالاری در زمانی رخ می‌دهد که اعتماد کم و اضطراب زیادی نسبت به آن وجود دارد.
نابرابری‌های در حال افزایش، مردم را ناامید کرده و تغییرات وسیعی که در پی جهانی‌شدن و فناوری به وقوع پیوسته‌، زندگی مردم را به هم ریخته است.
مردم می‌بینند درگیری‌ها بی‌هیچ‌گونه راه‌حلی ادامه می‌یابند، وضعیت اضطراری اقلیم بی‌پاسخ باقی ‌مانده، ناعدالتی‌ها ادامه می‌یابند بی‌آن‌که کسی به آن‌ها اشاره کند و فضای مدنی روز به روز در حال کوچک‌تر شدن است.
در حالی که روز بین‌المللی مردم سالاری را جشن می‌گیریم، اینجانب از همهٔ حکومت‌ها می‌خواهم تا به حق مشارکت فعال، اثربخش و مفید احترام گذاشته و به همگی شما درود می‌فرستم که بی‌وقفه در حال تلاش برای به وقوع پیوستن این مهم هستید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha