مجلس سازمانهای بیمه گر را مكلف كرد تا بیماران دیابتی و صعب العلاج (بیماران سرطانی، بیماری خاص و ام. اس) را كه فاقد پوشش بیمه درمانی می‌باشند بصورت انفرادی تحت پوشش بیمه قرار دهد.

بیماران دیابتی و صعب العلاج بصورت انفرادی بیمه می‌شوند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس نمایندگان در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی طرح بیمه انفرادی بیماران دیابتی و صعب العلاج (بیماران سرطانی و بیماریهای خاص و ام . اس) كه دو فوریت آن در جلسه علنی روز یكشنبه مورخ 2/2/85 مجلس به تصویب رسیده بود، بررسی و آنرا به تصویب نهایی رساندند.
براساس مصوبه مجلس سازمانهای بیمه گر مكلفند بیماران دیابتی و صعب العلاج (بیماران سرطانی و بیماریهای خاص و ام اس) را كه فاقد پوشش بیمه درمانی پایه می‌باشند، در صورت تقاضا به صورت انفرادی از طریق صدور دفترچه تحت پوشش بیمه قرار دهند.
پیش از این نمایندگان دو فوریت طرح بیمه بیماران دیابتی نوع اول و دوم را تصویب كرده بودند، اما امروز به هنگام بررسی كلیات این طرح به پیشنهاد شهریاری نماینده زاهدان عنوان و ماده واحده آن را اصلاح، كردند و بیماران صعب العلاج نیز تحت پوشش سازمانهای بیمه گر قرار گرفتند.
بار مالی ناشی از اجرای این قانون از محل اضافه شدن قیمت نوشابه‌های گاز دار قندی تولید داخل و وارداتی در سال 86 تامین خواهد شد.
براساس بند ق تبصره 14 قانون بودجه سال 86 كل كشور از اول سال 86 ده درصد قیمت نوشابه‌های گاز دار قندی تولید داخل و معادل 15 درصد به قیمت نوشابه های گازدار قندی وارداتی افزایش می‌یابد.
براین اساس 60 درصد درآمد حاصله تا مبلغ 500 میلیارد ریال در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد تا به منظور پیشگیری، آموزش، تغییر زندگی و غربالگری بیماران دیابتی و قلبی و عروقی و كمك به هزینه درمانی بیماران بی‌بضاعت مبتلا به دیابت هزینه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha