سلامت نیوز : اگر عادت دارید كه شب‌ها حیوانات خانگی خود را در تخت خوابتان و كنار خودتان بخوابانید، از همین لحظه یك بار دیگر درباره این اقدام خود و پیامدهای احتمالی آن تامل كنید و تصمیم صحیح را بگیرید.

به گزارش ایسنا، متخصصان دانشگاه كالیفرنیا در گزارش جدیدی هشدار دادند حیوانات خانگی سالم می‌توانند انگل‌ها، باكتری‌ها یا ویروس‌ها را با خود حمل كرده و در نتیجه باعث بروز بیماریهای خفیف یا خطرناك در انسانها شوند.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، دكتر برونو كومل در این باره یادآور شد: از بین 250 بیماری كه عفونت‌های قابل انتقال و مشترك بین حیوانات و انسانها هستند، بیش از 100 مورد آنها از حیوانات خانگی و اهلی منتقل می‌شوند. هر چند احتمال انتقال بیماری به انسان از این طریق در مقایسه با تعداد كسانی كه در كنار حیوانات خانگی خود می‌خوابند، اندك است اما با این وجود دكتر كومل تاكید دارد كه وجود چنین خطری حتمی و توجه به آن ضروری است.

وی افزود: وارد كردن حیوانات خانگی در اتاق خواب و گذاشتن آنها روی تخت‌خواب ایده خوبی نیست. این متخصص دانشگاه كالیفرنیا در گزارش خود از چندین مورد ابتلا به عفونت‌های باكتریایی، مننژیت ابتلا به بیماریهای انگلی و نیز ابتلا به عفونت‌های مقاوم به آنتی بیوتیك‌ها در اثر تماس زیاد و خیلی نزدیك با حیوانات خانگی خبر داده است.

به گزارش ایسنا، این در حالی است كه گروهی دیگر از متخصصان معتقدند نگهداری از حیوانات خانگی به دلیل رابطه دوستی كه با انسان برقرار می‌كنند می‌تواند یك تاثیر حمایت كننده و پیامد روانی مطلوبی داشته باشد. برای مثال برخی از روانشناسان می‌گویند نگهداری از حیوانات خانگی به كاهش فشارخون، افزایش تحرك بدنی و كاهش استرس و بالا بردن خلق و بهبود روحیه صاحبانشان كمك می‌كند.

با توجه به این دو نكته مهم، شاید ایجاد یك وضعیت تعادل در نگهداری از این كوچولوهای پشمالو و سرگرم كننده و تهیه فضای مخصوص برای نگهداری از آنها و همچنین واكسیناسیون منظم آنها بتواند مشكل را تا حدی برطرف كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha