سخنگوی آتش‌نشانی تهران از واژگونی بامدادی تانکر حامل مواد شیمیایی در جاده جاجرود خبر داد.

واژگونی تانکر حامل مواد شیمیایی در جاده قدیم جاجرود

سلامت نیوز: سخنگوی آتش‌نشانی تهران از واژگونی بامدادی تانکر حامل مواد شیمیایی در جاده جاجرود خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با تسنیم، با اعلام خبر واژگونی تانکر حامل مواد شیمیایی در جاده قدیم جاجرود، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 1:27 بامداد امروز حادثه واژگونی تانکر حامل مواد شیمیایی در جاده قدیم جاجرود، به سمت پردیس، بعد از زیرگذر سعیدآباد به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودرو حامل کف شیمیایی و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به بروز ترافیک سنگین در محل حادثه و اعزام نیروها از مسیرهای مخالف و از کنارگذر جاده به محل، ادامه داد: محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران بود و آتش‌نشانان تهرانی به عنوان نیروی کمکی به محل حادثه اعزام شده بودند. همچنین عوامل آتش‌نشانی پردیس نیز در محل حادثه مشغول عملیات بودند.

وی تصریح کرد: در محل حادثه مشاهده شد تانکر 30 هزار لیتری حامل یک ماده شیمیایی که به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده بنزین محسوب می‌شود، به دلیل نامشخصی ضمن انحراف از مسیر، پس از برخورد با بلوک‌های نیوجرسی منحرف و کاملا واژگون شده است.

ملکی افزود: این تانکر از شهری جنوبی کشور حرکت  و مقصد آن شهرهای شمالی کشور بود، همچنین تقریبا تمام 30 هزار لیتر مواد شیمیایی تانکر بر روی سطح جاده جاری شده بود.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه منجر به شعله‌وری، آتش‌سوزی و برخورد با سایر خودروها نشده بود، گفت: اگر این اتفاق روی می‌داد، وضعیت بحرانی ایجاد می‌شد.

وی از مصدومیت راننده تانکر در این حادثه خبر داد و متذکر شد: آتش‌نشانان با استفاده از آب و کف محل حادثه را ایمن‌سازی کرده و با استفاده از دو دستگاه جرثقیل در دو مرحله تانکر را به حالت اولیه بازگرداندند.

به گفته ملکی این عملیات پس از ایمن‌سازی محل حادثه و تحویل محل به عوامل پلیس راهور در ساعت 3:27 به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha