رئیس پلیس راهور ناجا از فوت ۵ هزار و ۸۳۳ نفر بر اثر تصادف در چهار ماهه ابتدایی سال جاری در جاده‌ها و معابر خبر داد.

بیش از ۵ هزار نفر بر اثر تصادف در چهار ماهه ابتدایی سال جاری فوت کردند

سلامت نیوز: رئیس پلیس راهور ناجا از فوت ۵ هزار و ۸۳۳ نفر بر اثر تصادف در چهار ماهه ابتدایی سال جاری در جاده‌ها و معابر خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، سیدکمال هادیانفر صبح امروز در نشست خبری به آمار کشته‌های جاده‌ای اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری ۵ هزار و ۸۳۳ نفر بر اثر تصادف در جاده‌ها و معابر شهری جان خود را از دست دادند. از تعداد کل کشته‌های ناشی از تصادف، ۴ هزار و ۳۹۷ نفر در جاده‌ها فوت کردند و مابقی نیز در شهرها و معابر بودند.

وی ادامه داد: در مدن چهار ماهه سال جاری ۱۲۳ هزار و ۶۳۴ نفر بر اثر تصادف مصدوم و مجروح شدند که این تعداد نسبت به سال گذشته نه افزایش داشته و نه کاهش و تلاش خواهیم کرد تا با اجرای برنامه‌های ویژه‌ای که داریم آمار تصادفات و به‌دنبال آن، آمار مجروحان و فوتی‌ها را کاهش دهیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آماده باش ۱۴ هزار و ۹۰۲ نیروی راهور با شروع سال تحصیلی اظهار کرد: تمام امکانات را بسیج کردیم تا با کمترین گره ترافیکی در مهرماه روبه‌رو شویم.

هادیانفر گفت: ۲۵ درصد تصادفات از نوع واژگونی وسیله نقلیه بوده است که این مورد در زمان‌های پرتردد افزایش داشته است؛ از طرفی یک میلیون و ۷۰۲ هزار و ۶۰۹ دستگاه وسایل نقلیه نوشماره در پنج ماه اول سال داشتیم که این آمار نسبت به مدت زمان سال قبل کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در این مدت حدود یک میلون و ۱۰۳ هزار و ۷۷۴ جلد گواهینامه تمدید و صادر شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با انتقاد از عملکرد رسانه ملی در حوزه فرهنگ سازی اظهار کرد: از صدا و سیما گله‌مند هستیم چراکه اقدامات فرهنگی مناسبی در حوزه ترافیکی صورت نگرفته است و از رسانه ملی تقاضا داریم با تولید محتواهای مناسب، در کاهش آمار تصادفات نقش ایفا کند؛ سرعت، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو  وخواب‌آلودگی ۸۴ درصد علل تصادفات را تشکیل می‌دهد که همه این عوامل با فرهنگ سازی حل خواهد شد.

هادیانفر درباره عملکرد نرم‌افزارهای اسنپ و تپسی گفت: اسنپ و تپسی به این نکته توجه کنند که اگر راننده‌ای را که دو سال از دریافت گواهینامه‌اش نگذشته باشد و همچنین سنش کمتر از ۲۳ سال باشد را به کار بگیرند، با آنها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به ایمن نبودن خودروی پراید اظهار کرد: نظرات فنی خود را به خودروسازان اعلام کردیم و آنها نیز تمایل دارند تا خودروی جدید و ایمن دیگری را جایگزین پراید کرده و تحویل هموطنان دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha