موادی که می‌توانند به مقابله با استرس و اضطراب بپردازد و همچنین سلامت بدن را افزایش دهند.

۴ ماده‌ای که می‌تواند به بدن در مقابل استرس و اضطراب کمک کنند

سلامت نیوز: موادی که می‌توانند به مقابله با استرس و اضطراب بپردازد و همچنین سلامت بدن را افزایش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، همه انسان‌ها در طول زندگی خود احساس غم و از دست دادن یا نبود چیزی را داشته‌اند. اما خوشبختانه برای رفع چنین مشکلی یک راه حل طبیعی و در عین حال خوشمزه وجود دارد. به همین دلیل به جای نوشیدن سومین لیوان قهوه برای افزایش انرژی یا از بین بردن استرس، میتوان از ۴ تونیک که از مواد روزمره تهیه می‌شوند برای مبارزه با خستگی، اضطراب و استرس استفاده کرد.

زنجبیل

زنجبیل خواصی به غیر از طعم دادن به غذا و یا تسکین معده درد دارد. این گیاه پرقدرت شامل آنتی اکسیدان‌ها و ۱۴ ترکیب بیواکتیو بسیار بی نظیر و خاص می‌باشد. این ترکیبات می‌توانند باعث بهبود عملکرد فعالیت‌های شناختی مغز در زنان میانسال و همچنین مقابله با آسیب‌های ناشی از استرس شوند. علاوه براین مطالعات بر روی حیوانات نشان داده است که زنجبیل می‌تواند بر میزان سروتونین تاثیر گذاشته و اضطراب را مانند داروهای بنزودیازپین کاهش دهد. می‌توان زنجبیل را دم و آن را به صورت سرد یا گرم نوشید.

سرکه سیب

سرکه سیب بیشتر از یک سرکه معمولی است. این سرکه می‌تواند به صورت مستقیم بر میزان قند خون بگذارد و همچنین فرد در حفظ انرژی و جلوگیری از خستگی کمک بسیار کند. علاوه براین سرکه سیب حاوی مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم بوده که ارتباط مستقیمی با میزان انرژی فرد دارد.

زردچوبه

کورکومین، ترکیب بیواکتیو موجود در زردچوبه می‌تواند با اضطراب و افسردگی مبارزه کند و همینطور میزان سروتونین و دوپامین موجود در بدن را افزایش دهد. به گفته محققین زردچوبه می‌تواند مانند داروی Prozac عمل کند اما بدون عوارض جانبی.

ماچا

ماچا به دلیل دارا بودن L-Theanine و فلاونوئید، سالیان زیادی است که به عنوان یک ماده آرام بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد. L-Theanine باند فرکانس موج آلفا در مغز را افزایش می‌دهد که باعث ایجاد احساس آرامش بدون خواب آلودگی می‌شود. همچنین ماچا سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها و مواد مغذی بوده می‌تواند به عنوان یک تونیک بسیار قوی برای مبارزه با خستگی و افزایش انرژی عمل کند.

healthline

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha