مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه این سازمان در سال ۹۷ حدود ۴۰ میلیارد تومان بابت آزمایش‌های تیروئید پرداخت کرده است، گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که انجام بسیاری از این آزمایشات برای بیماران غیر ضروری است.

هزینه ۴۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت برای آزمایش‌های تیروئید

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه این سازمان در سال ۹۷ حدود ۴۰ میلیارد تومان بابت آزمایش‌های تیروئید پرداخت کرده است، گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که انجام بسیاری از این آزمایشات برای بیماران غیر ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حنان حاجی محمودی افزود: بیشترین هزینه آزمایش‌های سازمان مربوط به آزمایشات تیروئیدی از جمله TSH، T۴ و T۳ است. این در حالی است که جواب اکثر آزمایش‌ها طبیعی بوده است و بسیاری از آنها در فواصل کم و به صورت متعدد برای بیمار تکرار شده‌اند.

وی افزود: براساس راهنمای بالینی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تکرار آزمایش TSH در کمتر از ۱۲ هفته بجز در موارد عدم ثبات عملکرد تیروئید با نظر فوق تخصص غدد ضرورتی ندارد.  

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در صورتی که پزشکان براساس معاینات اولیه و راهنماهای بالینی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی عمل کنند، علاوه بر کاهش هزینه، باعث می‌شود که سازمان بیمه سلامت بتواند حمایت خود را برای تشخیص سایر بیماری‌ها از جمله بیماری‌های ژنتیک بیشتر کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha