رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور گفت: حمل و نقل شهری برای استفاده افراد دارای معلولیت مناسب نیست. رفع این مساله در دبیرخانه ستاد پیگیری می شود و جلساتی در این زمینه با مسئولان امر داشته‌ایم.

واکنش به فوت یک نابینا در اصفهان هنگام استفاده از اتوبوس

سلامت نیوز:رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور گفت: حمل و نقل شهری برای استفاده افراد دارای معلولیت مناسب نیست. رفع این مساله در دبیرخانه ستاد پیگیری می شود و جلساتی در این زمینه با مسئولان امر داشته‌ایم.


به گزارش سلامت نیوز، ایرنا نوشت: ابراهیم کاظمی مومن سرایی، رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور، افزود: برخی ورودی ایستگاه های مترو مناسب نیست؛ ورودی مترو با پله آغاز می شود و سپس به پله برقی دسترسی ایجاد می شود یا اینکه آسانسور برخی ایستگاه ها مشکل دارد. بنابراین در جلساتی با شرکت بهره برداری مترو، مقرر شد تیمی متشکل از کارشناسان مترو و ستاد مناسب سازی کشور ایجاد شود.

وی اضافه کرد: این تیم مشترک از تمام ایستگاه های مترو بازدید خواهد کرد، ایرادات احصا خواهد شد و این ایرادات به صورت عملیاتی برطرف می شود و برای اجرایی شدن آن، نیاز به تفاهم نامه نیست.


افزوده شدن واگن های مناسب سازی شده به حمل و نقل ریلی
رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور گفت: جلسه مفصلی با شرکت راه آهن داشتیم و تفاهم نامه ای در حال انعقاد است تا واگن های مناسب سازی شده به سیستم حمل و نقل ریلی کشور افزوده شود.

مومن سرایی افزود: ایرادات ضمنی به آسانسور و سرویس های بهداشتی سیستم حمل و نقل ریلی کشور برای استفاده افراد دارای معلولیت، وارد کردیم که این ایرادات برطرف شد و درحال حاضر پیگیر مناسب سازیِ فضای کل ایستگاه های راه آهن کشور هستیم.

وی ادامه داد: همچنین افزودن واگن های مناسب سازی به سیستم حمل و نقل ریلی کشور را پیگیری می کنیم تا جلسه ای با شرکت واگن سازی در این زمینه داشته باشیم.

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور گفت: در کشورهای پیشرفته در مسیرهای پرتردد راه آهن، واگن هایی هست که ورودی و کوپه های مناسبی دارد.

مومن سرایی تصریح کرد: تلاش می کنیم که حتی اگر واگن مناسب سازی برای قطارها میسر نباشد، حداقل دو کوپه مناسب سازی شده در هر مسیری وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت دسترسی حمل و نقل شهری برای افراد دارای معلولیت گفت: هیچ خوشحالی برای افراد ناتوان، بالاتر از استفاده مستقل از امکانات شهری نیست. سوار شدن معلولان به قطار، مترو و دیگر وسائل نقلیه به طور مستقل به مفهوم تحقق عدالت و حقوق شهروندی است.

لزوم صبر و حوصله رانندگان در مواجهه با نابینایان

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور با ابراز تاسف برای حادثه پیش آمده برای یک نابینا در اصفهان که هنگام استفاده از اتوبوس، جان خود را از دست داد، گفت: درگذشت این نابینا ارتباطی به مساله مناسب سازی ندارد بلکه راننده دقت نکرده و سریع تر راه افتاده و باعث شده که فرد نابینا از اتوبوس به بیرون پرت شود.

مومن سرایی با تاکید بر لزوم صبر حوصله رانندگان و تمام اقشار جامعه در مواجهه با نابینایان افزود: فرد نابینا برای اینکه از وسیله نقلیه پیاده شود، به زمان بیشتری نسبت به افراد معمولی نیاز دارد و ممکن است چند دقیقه تاخیر داشته باشد بنابراین این افراد به مساعدت بیشتری نیاز دارند.

وی ادامه داد: چگونگی برخورد با افراد ناتوان و کم توان مانند سالمندان و افراد دارای معلولیت یک مساله فرهنگی-اجتماعی است و نمی توان ۸۰ میلیون نفر را در این زمینه به طور مجزا آموزش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha