رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به انعقاد تفاهمنامه بین دستگاه‌های مسئول برای ارائه آموزش‌های محیط زیستی به دانش آموزان گفت: یکی از اهداف این قرارداد تشویق دانش‌آموزان به انجام تکالیفشان به‌صورت الکترونیک است.

تشویق دانش‌آموزان به انجام تکالیف به‌صورت الکترونیک

سلامت نیوز:رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به انعقاد تفاهمنامه بین دستگاه‌های مسئول برای ارائه آموزش‌های محیط زیستی به دانش آموزان گفت: یکی از اهداف این قرارداد تشویق دانش‌آموزان به انجام تکالیفشان به‌صورت الکترونیک است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، رضا شایسته  با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات برای مقابله با مشکلات زیست محیطی، آموزش است، اظهار کرد: آموزش‌های محیط زیستی باید از سنین کودکی و در مدارس به دانش آموزان منتقل شود. خوشبختانه طی چند سال اخیر تعامل خوبی بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش به وجود آمده است که از جمله نتایج آن تدوین و تدریس کتاب «انسان و محیط زیست» است.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به تهیه بسته ویژه مربیان پیش‌دبستانی تصریح کرد: از سال تحصیلی جدید مربیان پیش‌دبستانی موظف هستند که دانش‌آموزان را با مفاهیم زیست‌محیطی آشنا کنند.

شایسته با بیان اینکه قراردادی فرابخشی و بین بخشی درباره آموزش‌های محیط زیستی و حفاظت از آن و مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس بین سه دستگاه سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت آموزش و پرورش و وزارت نیرو منعقد شده است، گفت: این قرارداد که هدف آن ارتقای سطح آگاهی‌های محیط زیستی و ایجاد نگرش و تغییرات رفتاری مثبت پایدار در دانش آموزان است، امسال در مدارس استان تهران اجرا و پیگیری می‌شود.

به گفته وی کاهش هزینه‌های جاری مدارس از قبیل هزینه‌های مصرف آب و انرژی از طریق صرفه‌جویی و استفاده بهینه و معرفی و ترویج انرژی‌های پاک از جمله برنامه‌هایی است که بر اساس این سند باید اجرایی شود.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره محیط زیست استان تهران در ادامه اظهار کرد: بازدید از مناطق حفاظت شده محیط زیستی نیز در برنامه‌های اردویی مدارس دیده شده است تا ضمن بازدید از منطقه و گفت و گو با محیط بانان آموزش‌های محیط زیستی نیز دریافت کنند.

شایسته با تاکید بر اینکه بر اساس این تفاهمنامه قرار است که دانش‌آموزان را تشویق کنیم تا تکالیف خود را تا حد امکان به صورت الکترونیک انجام دهند، گفت: امیدواریم بتوانیم معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها را با همکاری‌های بین بخشی بیشتر از گذشته با مفاهیم محیط زیستی و چگونگی حفاظت از محیط زیست آشنا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha