سلامت نیوز :  یك متخصص تغذیه گفت: افراط در مصرف لبنیات موجب كاهش جذب مواد معدنی، كم خونی و جایگزین ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه در كودكان می‌شود و در روند رشد آنان اخلال ایجاد می‌كند.

سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌و‌گو با فارس  اظهار داشت: برخی والدین از اینكه كودكانشان روزانه بیش از یك لیتر شیر می‌خورند، خوشحال می‌شوند.

وی گفت: اما افراط در مصرف لبنیات و شیر علاوه بر اینكه موجب كاهش جذب مواد در بدن می‌شود، جایگزین سایر مواد غذایی مورد نیاز بدن از جمله انواع ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه به ویژه در كودكان می‌شود كه در روند رشد آنان اخلال ایجاد می‌كند.

این متخصص تغذیه افزود: مصرف روزانه یك تا 3 واحد لبنیات كه هر واحد معادل یك لیوان از جمله شیر، ماست و دوغ است در هر روز ضروری هست و در مورد كودكان اگر این محصولات عاری از افزودنی باشد، بسیار بهتر است.

مظهری اضافه كرد: برخی افراد یا كودكان تمایلی برای مصرف شیر ندارند اما والدین می‌توانند از انواع شیرهای طعم دار برای تحریك آنان به مصرف لبنیات استفاده كنند.

وی بیان داشت: كسانی كه شیر دوست ندارند می‌توانند از شیركاكائو استفاده كنند؛ برای تهیه شیر كاكائو بهتر است از كاكائویی استفاده شود كه اوگزالات كمتری دارد زیرا این ماده مانع از جذب آهن یا سایر فلزات مفید برای بدن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha