رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تمام واکسن‌های موجود در داروخانه‌ها تأییدیه سازمان جهانی بهداشت را کسب کرده‌ و از کیفیت لازم برخوردار هستند.

تفاوت واکسن‌های «آنفلوآنزا»/تمام واکسن‌ها تأییدیه سازمان جهانی بهداشت دارند

سلامت نیوز: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تمام واکسن‌های موجود در داروخانه‌ها تأییدیه سازمان جهانی بهداشت را کسب کرده‌ و از کیفیت لازم برخوردار هستند.

به گزارش سلامت نیوز، محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که با توجه به موجود بودن چندین برند مختلف واکسن در داروخانه‌ها وزارت بهداشت کدام نوع واکسن را برای استفاده پیشنهاد می‌کند، اظهار داشت: تمام واکسن‌های موجود در داروخانه‌ها تأییدیه سازمان جهانی بهداشت را کسب کرده‌اند و از کیفیت لازم برخوردار هستند.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که این واکسن‌ها به دو دسته 3 ظرفیتی و 4 ظرفیتی تقسیم‌بندی می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: واکسن‌های 4 ظرفیتی قوی‌تر هستند و برای جامعه هدف حساس‌تر استفاده می‌شود و به افرادی که بدن آنها مقاوم‌تر بوده و حساسیت کمتری دارند استفاده از واکسن‌های 3 ظرفیتی توصیه می‌شود.

گویا ادامه داد: وزارت بهداشت برای تیم‌ها و افراد شاغل در بیمارستان‌ها از جمله پرستاران، پزشکان که در معرض خطر ابتلا به آنفولانزا قرار دارند استفاده از واکسن‌های 4 ظرفیتی را توصیه می‌کند و این افراد را تحت پوشش قرار می‌دهد تا در برابر انواع ویروس‌ها مقاوم باشند.

وی با بیان اینکه واکسن 3 ظرفیتی نیز مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت هستند، گفت: خوشبختانه سازمان غذا و دارو در زمینه واکسن حساسیت‌های لازم را به کار گرفته و بهترین انتخاب را داشته است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: تزریق واکسن به عموم مردم توصیه نمی‌شود بلکه وزارت بهداشت توصیه می‌کند افرادی که در معرض ابتلا به آنفولانزا قرار دارند از واکسن استفاده کنند. منعی برای استفاده از واکسن وجود ندارد اما در این زمینه باید اولویت‌بندی ایجاد شود.

گویا افزود: افراد بالای سن 60 سال، افرادی که به بیماری‌های قلبی، عروقی، نارسایی کلیه، نارسایی کبد، دیابت کنترل نشده و افرادی که تحت درمان سرطان قرار دارند در اولویت تزریق واکسن آنفولانزا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha