هر چند رییس اداره نظارت بر تامین و نگهداشت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی از ترخیص قطعات دستگاه کاشت حلزون شنوایی خبر میدهد اما مردم از کمبود چهارماهه قطعات این دستگاه خبر داده اند و پیگیری ها چیزی خلاف ادعای مسوولین وزارت بهداشت را ثابت می کند.

بیماران از کمبود قطعات دستگاه کاشت حلزون شنوایی شکایت دارند اما وزارت بهداشت انکار میکند

سلامت نیوز:هر چند رییس اداره نظارت بر تامین و نگهداشت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی از ترخیص قطعات دستگاه کاشت حلزون شنوایی خبر میدهد اما مردم از کمبود چهارماهه قطعات این دستگاه خبر داده اند و پیگیری ها چیزی خلاف ادعای مسوولین وزارت بهداشت را ثابت می کند.


مهندس محمد مهدی علاالدین در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز،درباره کمبود دستگاه کاشت حلزون شنوایی در کشور، گفت:«در حال حاضر واردات کاشت حلزون شنوایی از طریق سه شرکت آلتون شنوا، سهند طب درمان و عرشیا طب گستر انجام می شود که طی مناقصات سالانه از طریق هیات امنای ارزی در سطح کشور توزیع می گردد. طی مذاکره با هیئت امنای ارزی، موجودی انبار تامین می باشد و اخیرا کالای مذکور از طریق شرکت عرشیا طب گستر وارد و از گمرک ترخیص گردیده که به موجودی انبار هیئت امنا اضافه خواهد شد.لذا در حال حاضر مشکلی در روند واردات،ترخیص و تامین گزارش نگردیده است. »

وی در واکنش به اینکه خانواده های بیماران از کمبود قطعات دستگاه کاشت حلزون شنوایی شکایت دارند، گفت:« قطعات دستگاه مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی دولتی می باشند و از سوی شرکت ها تامین می شوند و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.»


به گزارش سلامت نیوز این در حالی است که خانواده بسیاری از بیمارانی که کاشت حلزون شنوایی را انجام داده اند از کمبود چهارماهه قطعات این دستگاه خبر داده اند و پیگیری ها چیزی خلاف ادعای مسوولین وزارت بهداشت را ثابت می کند.


بنا به گفته جمعی از خانواده های کاربران کاشت حلزون شنوایی، طی تماس های مکرر با شرکت های واردکننده قطعات دستگاه حلزون شنوایی، این شرکت ها از واردات دستگاه خبر داده اند اما دلیل کمبود قطعات را عدم ترخیص قطعات دستگاه از گمرک عنوان کرده اند.برخی از شرکت ها نیز اعلام ترخیص قطعات از گمرک را کرده اند اما اعلام کرده اند که هنوز قطعات دستگاه را قیمت گذاری نکرده اند که آن را در اختیار کاربران قرار دهند. 


با توجه به نزدیکی بازگشایی مدارس بسیاری از خانواده های کودکان بیمار، نگران ایجاد خلل در آموزش کودکان خود هستند و متاسفانه با وجود گلایه خانواده ها از کمبود قطعات اما مسوولین وزارت بهداشت مدعی ترخیص قطعات از گمرک هستند و به نظر می رسد وزارت بهداشت باید نظارت جدی تر بر سه شرکت واردکننده داشته باشد تا مشخص شود دلیل کمبود این قطعات با وجود واردات و ترخیص آنها از گمرک(بنا به گفته مسوولین وزارت بهداشت) چیست.

لازم به ذکر است که تمام قطعات دستگاه کاشت حلزون، مصرفی است و باید هرچندوقت یک بار تعویض شود و کمبود قطعات این دستگاه خانواده ها را با نگرانی جدی مواجه کرده است.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha