سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 27926
سلامت نیوز : متخصص خون گفت: قطره خوراكی آهن باید تا دو سالگی به كودكان خورانده شود در غیر این صورت آنان در بزرگسالی دچار مشكلات كم ذهنی، كم خونی و اختلال در تكامل خواهند شد.
 
دكترهدیه ایزدی  در گفت و گو با ایرنا افزود: یكی از دلایل كم خونی بسیاری از مردم كشور ، مصرف نكردن قطره خوراكی آهن تا دو سالگی است و در حال حاضر نیز خانواده‌ها در خوراندن این قطره به كودك خود كوتاهی می‌كنند.
وی با بیان اینكه خوراندن روزانه 15 میلی گرم از این قطره به كودك ضروری است، اظهار داشت: مصرف قطره آهن برای سلامتی كودك مهم است و نباید به دلیل سیاه شدن دندان كودك، آن را قطع كرد.
این متخصص تصریح كرد، بسیاری از والدین به دلیل اینكه قطره آهن دندان های كودكان را سیاه می كند، از خوراندن آن به فرزندانشان خودداری می كنند.
ایزدی برای پیشگیری از سیاه شدن دندان كودك هنگام مصرف قطره آهن گفت: بهتر است در هنگام مصرف، قطره آهن بر روی بخش پشتی زبان ریخته شود تا با دندان های كودك تماس پیدا نكند.
وی افزود: پس از مصرف قطره آهن، باید مقداری مایعات به ویژه آب به كودك خورانده شود و سپس با دستمالی تمیز، دندان های وی را از وجود مایع آهن پاك كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha