مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات سازمان پزشکی غذا و دارو گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری موفق شدیم به 55 کشور صادرات داشته باشیم به طوری که 363 محصول به کشورهای مختلف صادر شده‌ است.

صادرات بیش از 300 نوع تجهیزات پزشکی در شرایط تحریم

سلامت نیوز: مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات سازمان پزشکی غذا و دارو گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری موفق شدیم به 55 کشور صادرات داشته باشیم به طوری که 363 محصول به کشورهای مختلف صادر شده‌ است.

به گزارش سلامت نیوز، سید حسین صفوی مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات سازمان پزشکی غذا و دارو در گفت‌وگو با فارس، درخصوص وضعیت صادرات تجهیزات پزشکی در کشور توضیح داد: در حوزه صادرات چندین سال است که شرکت‌های تولیدکننده با هدف تولید محصولات با کیفیت برای صادرات در حال فعالیت هستند.

وی افزود: خوشبختانه 30 شرکت تولیدکننده ما توانسته‌اند گواهی‌های تایید کیفیت بین‌المللی مانند SE را دریافت کنند و موفق شدند کالاهای خود را به برخی کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی صادر کنند.

صفوی تصریح کرد: لازم به ذکر است در شرایط تحریم صادرات کار آ‌سانی نیست و این شرکت‌ها در این شرایط سخت که انعقاد قرارداد و انتقال پول با مشکل مواجه است گواهی‌های بین‌‌المللی را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازان غذا و دارو ادامه داد: ما در راستای تشویق شرکت‌های تولید کننده به آنها اعلام کرده‌ایم که اگر شرکتی بتواند تاییدیه CE را دریافت کند ظرف مدت سه روز تاییدیه‌های داخلی به این شرکت اعطا خواهد شد.

وی درخصوص دستاوردهای سفر وزیر بهداشت اندونزی به کشور نیز توضیح داد: در حوزه صادرات تجهیزات پزشکی به کشور اندونزی جلساتی برگزار شد همچنین برخی از شرکت‌های تولیدکننده ما در حال حاضر دستگاه‌های الکتروکاردیوگرافی و مانیتورهای قلبی را به اندونزی صادر می‌کنند.

صفوی درخصوص وضعیت صادرات وضعیت پزشکی توضیح داد: در 6 ماهه نخست سال جاری موفق شدیم به 55 کشور صادرات داشته باشیم که 363 محصول به کشورهای مختلف صادر شده‌ است؛ همچنین در 6 ماهه نخست سال 97 ما به 45 کشور صادرات انجام داده‌ایم و 261 محصول صادراتی را به این کشورها ارسال کرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha