سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۹

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن و دانشگاه كینگر لندن به صورت مستقل با بررسی بر روی DNA متوجه شدند كروموزم3 با افسردگی و پریشانی ارتباط دارد.

سلامت نیوز : محققان دانشگاهی به وجود ارتباطی بین كروموزم 3 با ابتلا به افسردگی پی‌بردند.

 پژوهشگران دانشگاه واشنگتن و دانشگاه كینگر لندن به صورت مستقل با بررسی بر روی DNA متوجه شدند كروموزم3 با افسردگی و پریشانی ارتباط دارد.

اغلب افسردگی‌ها علل شایع و متنوع دارند. تقریباً 20درصد مردم در طول زندگی خود گاهی دچار پریشانی و افسردگی می‌شوند. بعضی هم مدت زیادی دچار بیماری افسردگی می‌شوند كه با توجه به مطالعات انجام شده خطر ابتلا به افسردگی به مسائل ژنتیكی نیز ارتباط دارد.

دانشمندان با مطالعه بر روی DNA افراد نواحی از آن را مشخص كردند كه بیش از 90 ژن در آن قسمت حضور دارد و این ناحیه در افسردگی افراد و خطر ابتلا به این بیماری نقش دارد.

«مددن» استاد روانپزشكی دانشگاه واشنگتن و سایر محققان وهمكاران وی بر این باورند كه تعداد زیادی ژن در ابتلا به افسردگی در افراد دخیل هستند و این كشف تنها گامی رو به جلو در جهت مطالعات ژنتیكی و مولكولی پیرامومن ابتلا به افسردگی است.

در این تحقیق دانشگاه كینگز 800 خانواده را كه دچار افسردگی بودند را مورد بررسی قرار داد، دانشگاه واشنگتن نیز به صورت مستقل 91 خانواده استرالیایی و 25خانواده فنلاندی را كه حداقل خواهر و برادری در آن به افسردگی مبتلا باشند را مورد مطالعه قرار داد. علت انتخاب این دو كشور نیز به دلیل بالا بودن آمار مصرف سیگار در میان مردم آن دو كشور است.

«پاگالیا» دانشیار روانپزشكی دانشگاه واشنگتن می‌گوید: گزارش‌ها نشان می‌دهد كه شیوع افسردگی در میان سیگاری‌ها بیشتر است. این نتایج نشان می‌دهد كه 60 درصد سیگاری ها به دنبال درمان افسردگی هستند.

اختلال افسردگی یكی از شایع‌ترین تشخیص‌های روانپزشكی است كه مشخصه آن خلق افسرده است و با احساس غمگینی، اعتماد به نفس پایین و بی‌علاقگی به هر نوع فعالیت و لذت روزمره مشخص می‌شود. افسردگی مجموعه‌ای از حالات مختلف روحی و روانی است كه از احساس خفیف ملال تا سكوت و دوری از فعالیت‌ روزمره بروز می‌كند.

افسردگی ممكن است عملكردهای روزمره فرد همچون خوردن وخوابیدن وسلامت فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha