معاون شهردار تهران از ممنوعیت ورود کامیونت‌ها در سطح شهر تهران در دو هفته ابتدایی مهر خبر داد.

ترافیک تهران در مهرماه 40 درصد افزایش می‌یابد

سلامت نیوز: معاون شهردار تهران از ممنوعیت ورود کامیونت‌ها در سطح شهر تهران در دو هفته ابتدایی مهر خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، محسن پورسدآقایی، در ابتدای نشست با اشاره به نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت: نکته حایز اهمیت در مهر ماه این است که با پایان فصل تابستان، میزان ترافیک شهر افزایش می یابد. این رقم تا ۴۰درصد در برخی روزها می تواند افزایش یابد.

وی افزود: نیمه دوم سال نیمه ترافیکی است و چون در برخی مواقع با وارونگی هوا مواجه می شود، با آلودگی هوا همزمان است. برای کنترل ترافیک در دو هفته اول مهر اقداماتی را در نظر گرفتیم. در دوهفته اول مهر همه کامیونت ها، حتی کامیونت های توزیع مواد و کالاها حق تردد از ساعت ۶تا ۹صبح در سطح شهر را ندارند و در صورت مشاهده جریمه و متوقف خواهند شد. این تنها مخصوص مناطق مرکزی شهر نیست و در تمام شهر تهران حاکم است.

معاون شهردار تهران گفت: بحث دیگر که در حال دنبال شدن است شناور شدن ساعات اداری است. این طرح در دو سال گذشته انجام شد، اما تفاوت امسال این است که هم در شروع و هم در پایان کار ساعات اداری طرح شناور انجام می شود.

پورسیدآقایی تصریح کرد: امسال با طرح ترافیک جدید، امیدواریم با توجه به محدودیت ها در محدوده کاهش، شاهد کاهش مقدار خودروهایی باشیم که کارکنان استفاده می کنند. از همه کارکنان درخواست می کنم، سعی کنند ظرفیت ۲۰روز در فصل را تا جایی که ممکن است در دو هفته اول مهر استفاده نکنند. لذا توصیه و خواهش من این است، در دو هفته اول از ۲۰روز تردد رایگان استفاده نکنند تا ترافیک اول مهر را با مدیریت بهتری دنبال کنیم‌.

معاون شهردار با یک درخواست عمومی از مردم گفت: ترافیک را تنها با برنامه های شهرداری نمی توان حل و فصل کرد و اصل موضوع رفتار رانندگان در شهر است. برخی رانندگان رفتار خودخواهانه ای دارند و توقف را در نزدیک‌ترین و راحت ترین مکان می خواهند انجام دهند. توقف دوبله و توقف در تقاطع باعث افزایش ناخوشایند ترافیک شهر می شود‌. در نتیجه از رانندگان خواهش می کنم رعایت حقوق سایر شهروندان را داشته باشند.

وی با اشاره به نقش والدین دانش آموزان در افزایش ترافیک افزود: شاهد ازدحام توقف در مقابل درب مدارس هستیم که ترافیک سنگینی ایجاد می کند، و از والدین دانش آموزان نیز خواهش می کنم توقف را به نقاط دورتری منتقل کنند. اگر توقف اضافه نداشته باشیم و ترافیک تنها در حال حرکت باشد، بخش زیادی از مشکل ترافیک حل می شود‌. این پیام به مردم برسد که همه باید در حل مسأله ترافیک شهر همکاری کنیم.

حسن پورسید آقایی با بیان این که با آغاز مهر ماه ترافیک شهر حتی تا 40 درصد افزایش می‌یابد، گفت: بر همین اساس برنامه ریزی‌های زیادی در خصوص مهار ترافیک در مهرماه انجام شده است .

وی افزود: محدودیت برخی خودروهای توزیع بار از جمله کامیونت‌ها را از ساعت 6 تا 9 صبح داریم. به گونه‌ای که این خودروها حق تردد در شهر را ندارند و در هر نقطه‌ای از شهر که دیده شوند جریمه خواهند شد و دوربین‌ها نیز آنها را رصد می‌کنند.

پورسید آقایی در مورد شناور شدن ساعات کار ادارات گفت: الان دو سال است که پیشنهاد شهرداری در مورد شناور شدن ساعات کار در مهر ماه بخصوص در هفته‌ی ابتدایی تصویب می‌شود. اما پیشنهاد دادیم که برای امسال ساعت کار از ساعت 7 تا 9 صبح شناور شده و در عصر نیز به متناسب تاخیر صبحگاهی ساعت کار شناور شود.

معاون شهردار تهران افزود: معاون اول رئیس جمهور در مورد شناور شدن ساعت کار دستور مساعد دادند اما هنوز تصمیم نهایی اخذ نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha