دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 279284

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد گفت: هر گردشگر سلامت معادل 78 بشکه نفت ارزآوری و 9 تا 10 نفر اشتغالزایی با خود به همراه دارد.

هر گردشگر سلامت معادل 78 بشکه نفت ارزآوری دارد

سلامت نیوز: رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد گفت: هر گردشگر سلامت معادل 78 بشکه نفت ارزآوری و 9 تا 10 نفر اشتغالزایی با خود به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر بهنام رضا مخصوصی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر توریسم درمانی جزو 8 صنعت بزرگ دنیا به شمار  می رود و سهم کشور ایران در بین کشورهای خاورمیانه از این صنعت تنها 2 درصد است، تصریح کرد: هر گردشگر سلامت معادل 78 بشکه نفت ارزآوری و 9 تا 10 نفر اشتغالزایی با خود به همراه دارد که در تلاش هستیم در سند آینده این امر مهم برای شهرستان گنجانده شود و چشم انداز ویژه ای برای دیار سیدجمال درنظر گیرند.

وی ادامه داد: گردشگری سلامت از مهمترین برنامه های کوتاه و بلندمدت این دانشکده بوده که با پیگیری خرید لوازم و تجهیزات پزشکی از جمله MRI، سی تی اسکن و سنگ شکن با توجه به فضای جغرافیایی مناسب می توان شهرستان را در تبدیل شدن به قطب درمانی، تشخیصی و آموزشی غرب کشور کمک  کرد.

مخصوصی در ادامه تعداد سهمیه اشتغالزایی این دانشکده را در سالجاری 46 نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: با ایجاد اشتغال برای 49 نفر، دانشکده موفق به تحقق بیش از سهمیه تعهد خود شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه مسیر اسدآباد در بزرگراه کربلا قرار دارد و جمعیت تحت پوشش این شهرستان با توجه به نزدیکی شهرستانهای مجاور، بسیار بیشتر از جمعیت موجود در اسدآباد است، اظهار کرد: با توجه به ایام پیش رو و پیاده روی عظیم اربعین و قرار گرفتن اسدآباد در مسیر بزرگراه کربلا و تردد زوار حسینی، تمهیدات لازم توسط این دانشکده پیش بینی شده و ستاد اربعین دانشکده را تشکیل داده‌ایم و در این راستا همه تلاش همکاران ما در ارائه مطلوب خدمات بهداشتی و درمانی است.

مخصوصی در ادامه از آغاز پروژه پرونده الکترونیک در بیمارستان حضرت قائم(عج) این شهرستان خبر داد و یادآور شد: با همکاری دانشکده علوم پزشکی با بیمه سلامت و اجرای موفق پیاده‌سازی این طرح در بیمارستان حضرت قائم(عج)، پروژه انتقال الکترونیکی اسناد بیمارستانی در این بیمارستان آغاز شد.

وی با بیان اینکه با تعامل، هماهنگی و اقدامات انجام شده بین دانشکده علوم پزشکی اسدآباد و بیمه سلامت در استان و اجرای آزمایشی این طرح در بیمارستان حضرت قائم(عج)، مراحل اجرای طرح با موفقیت به انجام رسید، گفت: اجرای پروژه تبادل الکترونیکی اسناد بیمارستانی طبق برنامه زمان‌بندی در سطح استان انجام می گیرد که بر همین اساس قرار است این پروژه تا ابتدای مهرماه به صورت قطعی به مرحله اجرا وارد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha