سلامت نیوز : رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران گفت: شست‌وشو پلك با آب و شامپو رقیق شده از عود كردن شالازیون( گرفتگی غده های چربی چشم) جلوگیری می‌كند.

هرمز شمس در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: به گرفتگی و انسداد غده‌های چربی چشم كه پلك بالا و پایین را درگیر می‌‌كند "شالازیون " گفته می‌شود و رعایت بهداشت چشم مهمترین اقدام در پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

وی گفت: شالازیون به صورت دانه‌های برجسته و صورتی رنگ بر روی پلك ظاهر می‌شود و در بعضی از موارد احساس سنگینی پلك را برای بیمار به وجود می‌آورد؛ بسته شدن مجرای چربی زیر مژه‌ها كه بر اثر آلودگی و حساسیت به وجود می‌آید مهمترین علت این عارضه چشمی است.

رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران ادامه داد: افرادی كه به عارضه شالازیون مبتلا هستند سعی كنند برای جلوگیری از عود بیماری به طور مرتب با آب و شامپو بچه رقیق شده پلك‌های خود را بشویند و از كمپرس آب گرم نیز استفاده كنند ضمن اینكه از دستكاری كردن شالازیون خودداری شود چرا كه این كار موجب عود بیماری می‌شود.

شمس درباره عوارض بیماری شالازیون افزود: زمانی كه شالازیون بزرگ شود آستیگمات و التهاب چشم به وجود می آید ضمن اینكه این بیماری بر زیبایی ظاهری چشم نیز تأثیر می‌گذارد؛ در صورتی كه شالازیون تكرار شود اقدامات درمانی نیز باید برای بیمار دوباره انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha