دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 279305

نوشیدن آب در صبح ناشتا مفید است. در این مطلب راجع به فواید نوشیدن آب در صبح ناشتا صحبت می کنیم.

هفت فایده نوشیدن آب در حالت ناشتا

سلامت نیوز: نوشیدن آب در صبح ناشتا مفید است. در این مطلب راجع به فواید نوشیدن آب در صبح ناشتا صحبت می کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، هر روز صبحتان به صورت معمول به این شکل است: بیدار شدن، چک کردن گوشی، درست کردن صبحانه. ولی اگر به جای این کارها روزتان را با یک لیوان آب شروع کنید، فواید زیادی برای سلامت شما خواهد داشت ( نگران نباشید، هنوز هم می توانید بلافاصله بعد از آن کافئین روزانه خود را دریافت کنید).

1 . نوشیدن آب در صبح ناشتا می تواند سوخت و ساز بدنتان را بهبود بخشد

بر اساس مطاله ای که در مجله غدد درون ریز و متابولیسم بالینی منتشر شده، نوشیدن آب ( حدود 300 میلی لیتر ) می تواند سوخت و ساز بدن را حدود 30 درصد افزایش دهد. نوشیدن یک لیوان آب با معده خالی، بدنتان را در مسیری قرار می دهید که از همان لحظه شروع روزتان، هضمی کارآمد تر داشته باشد.


2 . نوشیدن آب در صبح ناشتا می تواند به کاهش سوزش معده و سوءهاضمه کمک کند

وقتی اولین چیزی که صبح می نوشید یک لیوان آب باشد، اسیدهای غذایی مری را که موقع خواب به سمت بالا حرکت کرده اند کاملا تمیز می کند            ( همچنین به تمیز شدن اسید از روی دندان ها هم کمک می کند).


3 . نوشیدن آب در صبح ناشتا می تواند از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کند

نوشیدن آب به صورت ناشتا کلید رقیق کردن ادرار است که مواد داخل آن می توانند باعث ایجاد سنگ کلیه شوند. ولی به خاطر داشته باشید، به گفته کارشناسان، آبی که در یک روز دریافت می کنید، حداقل باید 1.9 لیتر باشد تا کاملا خیالتان از بابت سنگ کلیه راحت شود ( اضافه کردن یک برش لیمو که سرشار از اسید سیتریک ( citric acid) است هم به این امر کمک می کند).
 
4. نوشیدن آب در صبح ناشتا می تواند ضربه های سردرد را متوقف کند

کم آبی یکی از علل اصلی سردردهای ضربان دار در جمجمه شماست. نوشیدن یک لیوان آب در صبح به صورت ناشتا از ایجاد سردردهای اینگونه جلوگیری می کند ( مطمئن شوید که در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید ).


5 . نوشیدن آب در صبح ناشتا می تواند به دفع سموم از بدن کمک کند

همه این مسائل به خاطر آبرسانی به روده کوچک و متعادل نگه داشتن آب در بدن است. سرعت تخلیه شکم شما ( یعنی مقدار ادرار ) متناسب با مقدار آبی که مصرف می کنید، تغییر می کند. هر چه ادرارتان بیشتر شود، سموم بیشتری از بدن دفع می شوند. به همین سادگی.


6 . نوشیدن آب در صبح ناشتا می تواند تحرک مواد در طول دستگاه گوارش را تسهیل کند

بله خوردن یک لیوان آب با معده خالی، عمل هضم را تنظیم می کند. ( همچنین عمل دفع را بهبود می بخشد ) بنابراین بهتر است اولین چیزی که صبح می نوشید، یک لیوان آب باشد.


7 . نوشیدن آب در صبح ناشتا می تواند از بیمار شدنتان پیشگیری کند

برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا، باید سیستم لنفاوی ( بخشی مهم از سیستم ایمنی بدن) خود را هیدراته نگه دارید ( آب رسانی کنید )، نوشیدن یک لیوان آب ناشتا کمک می کند تراکم این سیستم کم شده و با آب رسانی مناسب کارامدتر عمل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha