استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران به شهروندان توصیه كرد، با توجه به گرم شدن هوا، برای پیشگیری از بیماری های پوستی به ویژه سرطان، حتما كرم ضد آفتاب استفاده كنند.

 سلامت نیوز : استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران به شهروندان توصیه كرد، با توجه به گرم شدن هوا، برای پیشگیری از بیماری های پوستی به ویژه سرطان، حتما كرم ضد آفتاب استفاده كنند.
 
هومن راسخی نیا در گفت و گو با ایرنا افزود: قرار گرفتن در معرض اشعه‌‌ ماورا بنفش خورشید، عوارضی مانند پیری، قرمزی پوست و سرطان پوست را برای افراد در پی دارد.
این متخصص پوست با بیان اینكه استفاده از كرم‌ ضد آفتاب، باعث پیشگیری از عوارض ناخواسته اشعه‌ مضر نور خورشید بر پوست انسان می‌شود، اظهار داشت: استفاده از كرم ضد آفتاب برای همه‌ افراد در سنین مختلف ضروری است.
راسخی نیا ادامه داد: نور آفتاب بین 10 صبح تا 16 بعداز ظهر، بیشترین آسیب را به پوست می‌رساند، بنابراین محافظت از پوست با استفاده از كرم‌ ضدآفتاب به ویژه در این ساعات، بسیار حایز اهمیت است.
وی با اشاره به اینكه باید 20 تا 30 دقیقه پیش از خروج از منزل، تمام پوست صورت و دست‌ها را با كرم ضدآفتاب پوشاند، اظهار داشت: هر نوع ضدآفتاب با هر فاكتور حفاظتی، حداكثر دو تا سه ساعت روی پوست موثر است بنابر این استفاده از آن باید به دفعات تكرار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha