معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ضمن اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی (ع) از شهروندانی که تصمیم به عزیمت به این مکان مقدس دارند درخواست کرد که هشدار‌ها و توصیه‌های سایبری را جدی بگیرند.

کلاهبرداری به بهانه تور‌های مسافرتی و زیارتی

سلامت نیوز: معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ضمن اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی (ع) از شهروندانی که تصمیم به عزیمت به این مکان مقدس دارند درخواست کرد که هشدار‌ها و توصیه‌های سایبری را جدی بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، سرهنگ "رامین پاشایی" اظهار داشت: باتوجه به قرار گرفتن در ماه محرم‌الحرام و نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی (ع) و ماه صفر و همچنین آداب و رسوم مذهبی ویژه این ایام مبنی بر افزایش سفر‌های زیارتی به عتبات عالیات، فرصت برای کلاهبرداران نیز فراهم است.

وی ادامه داد: افراد مجرم و کلاهبردار با سوءاستفاده از وقایع جاری و با درج تبلیغات دروغین در سایت‌های مختلف مبنی بر اعزام متقاضیان و سفر به اماکن مذهبی و متبرکه عتبات عالیات و با ارائه پکیج‌های رفاهی و خدماتی دروغین و ... نسبت به فریب متقاضیان اقدام می‌کنند و پس از دریافت هرگونه مبالغ تحت عنوان بیعانه و یا تسویه صورت حساب قبل از اعزام به سفر، پاسخگوی تعهدات خود نخواهند بود.

معاون اجتماعی پلیس فتا افزود: پلیس فتا بر اساس ماموریت‌های ذاتی خود در رصد‌های یومیه، ضمن شناسایی تعدادی از این سایت‌ها با تبلیغات دورغین در فضای مجازی برابر مقررات نسبت به معرفی مجرمان به مرجع قضائی اقدام کرده است.

سرهنگ پاشایی توصیه کرد: زائران تمامی خدمات مسافرتی خود را صرفاً از آژانس‌های معتبر و دارای مجوز تهیه کنند و هرگز فریب تبلیغات دروغین و بی پایه و اساس افراد سودجو و کلاهبردار را نخورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha