سلامت نیوز :رییس سازمان غذا و دارو گفت: یارانه دارو همچنان پرداخت می‌شود و حتی در سال جاری میزان آن مقداری از سال گذشته بیشتر است البته به طور رسمی بودجه آن به ما اعلام نشده است.

به گزارش ایسنا، دكتر احمد شیبانی در جمع خبرنگاران اظهار كرد: داروهای بیماران خاص مانند مبتلایان به هموفیلی شامل یارانه می‌شود البته تلاش می‌كنیم این گونه داروها را به تدریج و با یك قیمت مناسب در داخل كشور تولید كنیم تا به تدریج یارانه آن جایگزین شود.

رییس سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: در قالب برنامه زمانبندی شده قصد داریم كه برخی از داروهای نوتركیب و هایتك را كه دارای توجیه اقتصادی است در داخل كشور تولید كنیم. به گونه‌ای كه حدود 5/3 تا 4 درصد واردات را تا پایان برنامه پنجم توسعه به دو درصد تولید تبدیل كنیم.

وی افزود: در حال حاضر از 140 قلم داروی بایتك و هایتك 9 قلم دارو در داخل كشور تولید می‌شود و قصد داریم این میزان را تا سال آینده به 25 قلم افزایش دهیم.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به صادرات دارو اظهار كرد: اگرچه در این زمینه به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم ولی باید میزان صادرات را افزایش دهیم به گونه‌ای كه هم از نظر كیفی و هم از نظر قیمت، قابل رقابت با محصولات خارجی باشد بنابراین برای افزایش صادرات نیازمند عزم جدی هستیم.

شیبانی در پایان درباره قیمت دارو در سال جاری اظهار كرد: قیمت دارو در دست بررسی است. در حال حاضر داروها را از نظر تاثیر هدفمند كردن یارانه‌ها و هزینه‌های عوامل صنعت داروسازی بررسی می‌كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha