سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 27936
سلامت نیوز : چای، قهوه و كافئین موجود در نوشیدنی‌ها به دلیل تشدید گر گرفتگی در دوران یائسگی باید محدود شود.
 دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: با افزایش سن، متابولیسم بدن كاهش یافته و نیاز به انرژی كم می‌شود كه این امر به دلیل كاهش فعالیت‌های بدنی و توده عضلانی است. اگر در شروع سن یائسگی، فرد شیوه قبلی زندگی‌اش را ادامه دهد، احتمال افزایش وزن در وی بالا خواهد رفت كه بهتر است میزان دریافت غذا در این دوران تحت كنترل باشد.
بنابراین گزارش: كلسیم برای حفظ توده استخوان ضروری است و میزان استقامت استخوان‌ها در دوران یائسگی، نشان دهنده شیوه زندگی آنها در قبل از این دوران است. یعنی خانم‌هایی كه قبل از یائسگی به مقدار كافی كلسیم از طریق غذاها دریافت نكرده‌اند، استخوان‌های شكننده‌تری در این دوران دارند، زیرا میزان هورمون استروژن كه بر مقاومت استخوان‌ها می‌افزاید، در این دوران كم می‌شود.
این گزارش می‌افزاید: خانمی كه در سن یائسگی قرار دارد لازم است كه روزانه سه واحد از مواد لبنی كم چرب مصرف كند همچنین ویتامین C و E از جمله آنتی‌اكسیدان‌هایی هستند كه مصرفشان در این دوران بسیار ضروری است زیرا این دوران زمینه‌ساز بیماری‌های قلبی و عروقی بوده و واكنش‌های اكسیداتیو بیشتر است.
بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقاء سلامت، استعمال دخانیات علائم یائسگی را تشدید می‌كند و غذاها و نوشیدنی‌هایی كه قند مصنوعی دارند باید كم مصرف شوند زیرا می‌توانند افزایش وزن را به دنبال داشته باشند.
این گزارش حاكیست: در دوران یائسگی باید مصرف نمك را به حداقل رساند و غذاهای نمك شور نخورند زیرا فشارخون با مصرف نمك افزایش می‌یابد و این افراد به دلیل افزایش سن، مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha