سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 279369

مردادماه ۹۷ بود که احتکار دارو در یکی از انبار‌های متعلق به شرکت دختر وزیر در استان البرز خبرساز شد. از اتهامات پرونده دارویی نعمت‌زاده می‌توان به انحصار و احتکار دارو، تداخل صنفی، اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی دارو و ... اشاره کرد.

پرونده تخلفات دارویی یک ژن خوب

سلامت نیوز: مردادماه ۹۷ بود که احتکار دارو در یکی از انبار‌های متعلق به شرکت دختر وزیر در استان البرز خبرساز شد. از اتهامات پرونده دارویی نعمت‌زاده می‌توان به انحصار و احتکار دارو، تداخل صنفی، اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی دارو و ... اشاره کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو،  اسفندماه سال گذشته بود که نام «شبنم نعمت‌زاده» بر زبان‌ها افتاد. دختر محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر اسبق صنعت و معدن که به علت تخلفات ویلاسازی در لواسانات، توجه عدالت‌خواهان را به خود جلب کرد و درنهایت با رسیدگی به این پرونده در محاکم قضایی، تخریب بخشی از ویلای جنجالی دختر وزیر کلید خورد؛ اما حواشی شبنم نعمت‌زاده به ویلاسازی غیرقانونی در لواسان ختم نمی‌شود.
 
مردادماه ۹۷ بود که احتکار دارو در یکی از انبار‌های متعلق به شرکت دختر وزیر در استان البرز خبرساز شد. به نقل از سیدیاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیراتِ حکومتی، این انبار بزرگ دارو‌های احتکارشدۀ قاچاق که غالباً تاریخ‌مصرفشان نیز گذشته بود، ارزشی بالغ‌بر پنج میلیارد تومان داشت.

شبنم نعمت‌زاده از واردکنندگان دارو و مکمل و از نیمه دوم سال ۹۲ تا آبان ماه ۹۵ عضو هیئت‌مدیره اتحادیه واردکنندگان مکمل‌های غذایی، رژیمی، ویتامینی و گیاهی ایران بوده است. از اتهامات پرونده دارویی نعمت‌زاده می‌توان به انحصار و احتکار دارو، تداخل صنفی (نداشتن مجوز‌های لازم جهت فعالیت در حوزه دارویی)، اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی دارو، بدهکاری میلیاردی به برخی از شرکت‌های دارویی، تخلفات مربوط به قوانین مواد خوراکی و آشامیدنی و تحصیل مال از طریق نامشروع اشاره کرد.
 
شرکت‌های اقماری خانواده نعمت‌زاده
از شرکت‌های اقماری خانواده نعمت‌زاده می‌توان به شرکت «رسا فارمد»، «توسعه دارویی رسا»، «آدونیس طب» و «توسعه تجارت نعمت» اشاره کرد که شبنم نعمت‌زاده در کنار خواهر و مادرش (زینب نعمت‌زاده و مریم بختیار) مدیریت آن‌ها را بر عهده دارد.

زینب نعمت‌زاده به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره و شبنم نعمت‌زاده به‌عنوان مدیرعامل، محمد محبعلی (داماد وزیر اسبق صنعت) و مریم بختیار به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره شرکت دارویی رسا فارمد برای مدت نامحدود انتخاب شدند. این شرکت درزمینه مواد غذایی، حیوانی، نباتی، آشامیدنی، محصولات وابسته، مواد شیمیایی و دارویی فعالیت می‌کند.
 
شرکت دارویی رسا فارمد هم‌چنین به‌عنوان هیئت‌مدیره در شرکت توسعه دارویی رسا مشارکت دارد. بدهی‌های میلیاردی شبنم نعمت‌زاده به برخی از شرکت‌های دارویی ازجمله شفا دارو، فارابی و جابر ابن حیان، مربوط به شرکت توسعه دارویی رسا است؛ این شرکت درزمینه خدمات توزیع و فروش دارو، تجهیزات پزشکی، مکمل‌های غذایی و دارویی و محصولات بهداشتی فعالیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha