سلامت نیوز: یکی از عوامل موثر اجتماعی در بروز ناامنی غذایی در کشور نا آگاهی های تغذیه ای افراد جامعه است و آموزش افراد در افزایش سطح آگاهی آنان نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت تغذیه ای و شاخص های مربوط به آن دارد.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: برنامه ریزی در جهت فرهنگ سازی و آموزش همگانی تغذیه به منظور ارتقای سلامت و کاهش روند بیماری های غیرواگیر بسیارحائز اهمیت است.

صبوری افزود: در این راستا برنامه بسیج گونه آموزش همگانی تغذیه صحیح با اولویت آموزشی اصلاح الگوی روغن های خوراکی از 17 اسفند 89 به مدت یک هفته در سطح مراکز بهداشتی درمانی شهرستان با گروه هدف عموم جامعه به اجرا درآمد.

 وی گفت: در طول این بسیج آموزشی 1014 نفر از زنان باردار، شیرده، دانش آموزان، آموزگاران، صنوف، رابطین بهداشتی، زنان بسیجی در سطح مراکز، خانه های بهداشت، مساجد و مدارس شهرستان آموزش های تغذیه را فرا گرفتند.

این کارشناس تغذیه بیان داشت: همچنین نمایشگاه تغذیه و سلامتی به مدت 3 روز در آموزشگاه بعثت برپا شد که قسمتی از این نمایشگاه به نمایش و معرفی ارزش تغذیه ای انواع روغن های خوراکی، نحوه نگهداری و مصرف صحیح آنها، تغذیه سالم برای قلب سالم به همراه توزیع تراکت آموزشی اختصاص داشت.

صبوری در ادامه اظهار داشت: بازدید کنندگان نمایشگاه دانش آموزان دختر سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان بوده که به صورت گروه های 25 تا 15نفره به همراه مربیان خود از نمایشگاه دیدن کرده و آموزش لازم به ایشان ارایه شد.

مسئول بهبود تغذیه جامعه شهرستان در پایان عنوان کرد: این نمایشگاه برای سومین بار با هدف ارتقای آگاهی تغذیه ای و بهبود عملکرد جامعه در سطح شهرستان برگزار شده است و تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه نسبت به سال گذشته 230 نفر افزایش داشته است./110/201/204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha