نائب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران از برگزاری بیست و یکمین کنگره بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه در مهر خبر داد و گفت:فعالیت آزمایشگاه آنلاین در فضای مجازی مورد تأیید نیست.

فعالیت آزمایشگاه «آنلاین »در فضای مجازی مورد تأیید نیست

سلامت نیوز: نائب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران از برگزاری بیست و یکمین کنگره بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه در مهر خبر داد و گفت:فعالیت آزمایشگاه آنلاین در فضای مجازی مورد تأیید نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مهران قهرمانی، دبیر اجرایی بیست و یکمین کنگره بین‌المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه در نشست خبری اظهار داشت: بیست و یکمین کنگره بین‌المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه ۳تا۵ مهردر مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار می شود.

وی ادامه داد:حذف ثبت نام و دفترچه کاغذی در فرایند برگزاری کنگره از جمله ویژگی امسال کنگره است؛ ضمن اینکه تاکنون حدود هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

قهرمانی افزود:رشته پاتولوژی یکی از شاخه های پاراکلینیکی  پزشکی است و پاتولوژیست ها تنها گروه مجاز برای ایجاد آزمایشگاه هستند و در حال حاضر قیمت تجهیزات آزمایشگاهی سه برابر شده است و قیمت کیت ها بین ۵۰تا ۱۵۰درصد افزایش داشته است.

دبیر اجرایی کنگره آسیب شناسی و طب آزمایشگاه بیان داشت: باید در قیمت تعرفه ها بازنگری شود. اگر می‌خواهند آزمایشگاه با کیفیت فعالیت کنند باید با ما متفاوت عمل کنند و سازمان تامین اجتماعی با ما متفاوت برخورد کند.

وی افزود:آزمایشگاه ها مجاز به خرید تجهیزاتی خارج از تجهیزات ثبت شده در سازمان غذا و دارو نیستند.

فرید کرمی، نائب رییس انجمن آسیب شناسی اظهار داشت:اکنون حدود سه  هزار آزمایشگاه خصوصی و ۲۳۰۰ آزمایشگاه دولتی در کشور فعالیت می کنند ؛ضمن اینکه دو هزار پاتولوژیست در کشور فعالیت می کنند.

وی با اشاره به موضوع عدم پرداخت مالیات توسط پزشکان، ادامه داد: بعید می دانم آزمایشگاهی در کشور وجود داشته باشد که فاقد کارت خوان باشد و ادعا می کنیم یکی از بخش هایی که شدیداً زیر نظر سازمان مالیاتی است، آزمایشگاه ها هستند و اینکه پزشکان مالیات نمی دهند درباره آزمایشگاه ها صدق نمی کند.

نائب رئیس انجمن آسیب شناسی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه آنلاین در  فضای مجازی،بیان داشت:فردی که هیچ مجوزی از وزارت بهداشت ندارد در قالب یک استارت آپ آزمایش آنلاین انجام می دهد؛ به شکلی که از طریق پیام رسان‌ها و دریافت مبلغی نسخه را مشاهده کرده و با فرستادن فردی نمونه خون بیمار را دریافت می کند و با در اختیار قرار دادن این نمونه در آزمایشگاه ها آزمایش را انجام می‌دهد؛ در حالی که این نوعی دلالی در پزشکی بوده و به هیچ وجه مورد تایید نیست.

وی ادامه داد:مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این خصوص شکایت کردند اما نتیجه گرفته نشود این آزمایشگاه اکنون به صورت آنلاین فعالیت می کند.

کرمی با اشاره به نقش  تحریم ها در تهیه مواد مصرفی آزمایشگاه ها یاد آور شد: این الگو که برخی دولتمردان تحت عنوان استارت آپ ها حمایت می کنند در همه حوزه‌ها جواب نمی‌دهد.

وی با اشاره به عواقب نامطلوب استفاده از آزمایشگاه آنلاین،گفت:نمونه خونی بیماران بالقوه خطرناک است و باید در انتقال آن موارد مختلفی رعایت شود اما این کار در چنین آزمایشگاهی انجام نمی شود؛ضمن اینکه قیمت دریافتی این آزمایشگاه هم بالاتر است.

نائب رئیس انجمن آسیب شناسی با بیان اینکه ظاهراً این آزمایشگاه آنلاین مورد حمایت قرار گرفته است،خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مرجع سلامت قصد تدوین ضوابط نمونه‌گیری توسط  آزمایشگاه آنلاین را دارد و سوال ما این است که چه رابطه‌ای بین ایجاد این آزمایشگاه و تدوین ضوابط آن وجود دارد.

کرمی تصریح کرد:در آزمایشگاه آنلاین درخصوص پرداخت بیمه ای تعرفه آزمایشگاهی تخلف صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha