رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت با بیان اینکه آگهی‌های نصب شده بر در و دیوار برای فروش اعضای بدن کلاهبرداری محض است، گفت: اهدای زنده به صورت متمرکز از دفتر مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت رخ می‌دهد.

شیادی محض کلاهبرداران با آگهی‌های فروش اعضای بدن

سلامت نیوز: رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت با بیان اینکه آگهی‌های نصب شده بر در و دیوار برای فروش اعضای بدن کلاهبرداری محض است، گفت: اهدای زنده به صورت متمرکز از دفتر مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت رخ می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به انجام عمل‌های پیوند کلیه در کشور، گفت: شاید برخی با چسباندن آگهی‌هایی در حوزه فروش کلیه سعی در کلاهبرداری از مردم داشته باشند، اما باید بدانیم که ذات عمل کلیه فواید بسیاری برای کشور به ویژه بیماران نیازمند داشته است.


وی با بیان اینکه در کنار انجام بیش از ۵۴ هزار پیوند کلیه در کشور موارد تخلف در این حوزه بسیار پایین است، افزود: با توجه به نجات جان بسیاری از بیماران با پیوند کلیه این نوع پیوند قابل دفاع است.


شادنوش با تاکید بر اینکه مسیر اهدا یا فروش کلیه با آگهی زدن بر در و دیوار نیست، تصریح کرد: آگهی زدن بر در و دیوار مصداق تخلفاتی از نوع کلاهبرداری و شیادی است، زیرا مسیر این کار به شکل آگهی زدن به در و دیوار نیست.


وی با بیان اینکه با بررسی بسیاری از آگهی‌های فروش کلیه قصد آن‌ها در خصوص کلاهبرداری از مردم اثبات شده است، گفت: در پی تخلفات صورت گرفته چند هفته گذشته آیین نامه‌ای تحت عنوان آیین نامه اهدای زنده با اتفاق نظر همه فعالین این عرضه تدوین و ابلاغ شده است.


شادنوش ادامه داد: اکنون اهدای زنده به صورت متمرکز از دفتر مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت رخ می‌دهد از این رو امید است با این تدابیر تخلفات به حداقل ممکن برسد.


وی همچنینی در پاسخ به این سوال که با توجه به آگهی‌های بسیار در خصوص پیوند قرنیه آیا چنین پیوندی در کشور انجام می‌شود یا خیر، گفت: پیوند قرینه زنده در هیچ جای دنیا دیده نشده و در کشور ما هم سابقه‌ای ندارد این هم مصداق تخلف و شیادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha