چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 279413

تحقیقات ثابت کرده که تمرین یوگا یکی از بهترین فرم های ورزشی برای ذهن و روان شماست. طبق مطالعات، زنان دارای اضافه وزن که پیش از خواب، یوگا را وارد برنامه شبانه خود می کنند، به طرز چشمگیری شاهد کاهش وزن خواهند بود.

۱۰ عادت سالم برای رسیدن به تناسب اندام

سلامت نیوز: تحقیقات ثابت کرده که تمرین یوگا یکی از بهترین فرم های ورزشی برای ذهن و روان شماست. طبق مطالعات، زنان دارای اضافه وزن که پیش از خواب، یوگا را وارد برنامه شبانه خود می کنند، به طرز چشمگیری شاهد کاهش وزن خواهند بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ این نکته ثابت شده که پیروی از برخی عادات ناسالم در هنگام شب، می تواند یکی از دلایل اصلی افزایش وزن باشد.

با این حال، درپیش گرفتن ۱۰ عادت سالم در ساعات شب، می تواند اثر معکوس داشته و برای رسیدن به اهداف تناسب اندام به شما کمک کند:

اجتناب از کافئین: نوشیدنی ‌های حاوی کافئین کیفیت خواب را مختل می ‌کنند و کالری بالایی نیز دارند. همچنین نظم بیولوژیک را به هم می ‌زنند و باعث اضافه وزن می‌ شوند. نوشیدن یک لیوان شیر گرم یا آب مطمئنا احساس بهتری به شما خواهد داد.

مصرف کربوهیدرات های پیچیده: مصرف کربوهیدرات های پیچیده در وعده شبانه مانند ماکارونی یا نان کامل، به شما برای احساس سیری طولانی مدت و عدم تمایل به دریافت کالری اضافه کمک خواهد کرد.

اجتناب از خوابیدن بلافاصله بعد از شام: اگر پس از شام خوردن فورا به رختخواب بروید، مطمئنا چاق خواهید شد. این عادت موجب تجمع چربی در بدن می‌ شود و سوء‌ هاضمه ایجاد می‌کند. بنابراین، بهتر است شام یک و نیم تا ۲ ساعت پیش از خواب میل شود.

خواب کافی: یکی از مهم ‌ترین علت‌ های اضافه وزن کم‌ خوابی است زیرا بر متابولیسم بدن تاثیر می ‌گذارد و روند طبیعی آن را کاهش می‌ دهد. اگر به اندازه کافی نخوابید، احساس گرسنگی افزایش می‌ یابد و کورتیزول بیش از حد معمول تولید می ‌شود. به علاوه، خستگی ناشی از استراحت ناکافی نیز مانع از تحرک و ورزش می‌ شود. بنابراین، سعی کنید حتما شب ‌ها ۷ تا ۸ ساعت بخوابید.

خاموش کردن تلفن همراه: مطالعات نشان داده که نور منتشر شده از موبایل، لپ تاپ یا تلویزیون، سطح ملاتونین را در مغز به مقدار بسیار زیادی کاهش می دهد. ملاتونین هورمون تنظیم کننده خواب و بیداری در بدن است و زمانی که سطح آن کاهش می یابد، عوارض بی خوابی که یکی از آنها چاقی است بروز می کند.

زود خوابیدن: محققان دانشگاه بریگهام یانگ نشان داده اند زنانی که برنامه غذایی صحیح را دنبال می کنند و در یک ساعت مشخص به خواب می روند و از خواب بیدار می شوند (حتی در تعطیلات آخر هفته)، می توانند وزن بیشتری را از دست بدهند.

نوشیدن چای بابونه: چای بابونه حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که به بهبود خواب کمک می کند. همچنین مطالعات نشان داده که چای بابونه به عنوان یک عامل ضد التهابی در بدن عمل می کند و اختلالات گوارشی و ناراحتی معده را کاهش می دهد ضمن به کاهش موثر وزن کمک می کند.

مصرف پروتئین: تحقیقات جدید نشان می ‌دهد که خوردن یک اسنک کوچک می ‌تواند به کاهش وزن کمک کند. محققان دریافته ‌اند افرادی که ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از خواب٬ یک اسنک حاوی ۱۵۰ کالری می ‌خورند٬ متابولیسمشان سریع‌ تر شده و فشار خونشان کاهش می یابد.

انجام یوگا: تحقیقات ثابت کرده که تمرین یوگا یکی از بهترین فرم های ورزشی برای ذهن و روان شماست. طبق مطالعات، زنان دارای اضافه وزن که پیش از خواب، یوگا را وارد برنامه شبانه خود می کنند، به طرز چشمگیری شاهد کاهش وزن خواهند بود.

تنظیم دمای اتاق: تنظیم درجه حرارت اتاق خواب، یکی از ساده ترین راه ها برای کوچک کردن سایز دور کمر است. تحقیقات نشان داده که سرمای خفیف اتاق منجر به کاهش وزن می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha