آیا اگر احساس سرما کنیم احتمال سرماخوردگی بیشتر می‌شود؟ احتمالا پاسخ به این سوال مثبت است. کلمه «سرماخوردگی» نیز نشان دهنده همین امر است.

اگر احساس سرما می کنید، احتمالا سرما خورده اید

سلامت نیوز: آیا اگر احساس سرما کنیم احتمال سرماخوردگی بیشتر می‌شود؟ احتمالا پاسخ به این سوال مثبت است. کلمه «سرماخوردگی» نیز نشان دهنده همین امر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، گاهی اوقات با وجود مناسب بودن دمای اتاق، احساس سرما می‌ کنید. اگر این حالت به ‌ندرت اتفاق بیفتد، چندان مهم نیست اما اگر تداوم پیدا کند، بهتر است آن را جدی بگیرید. برخی بیماری‌ها می‌تواند حساسیت شدید به دما ایجاد کند.دراین میان سرماخوردگی نیز از بیماری هایی است که اگر احساس سرما در بدن تان ایجاد شد،نشان می دهد احتمالا سرماخورده اید.

«رینوویروس»، ویروس اصلی عامل این بیماری همیشه در اطراف ما وجود دارد. بنابر این، اینکه شما بیمار می‌شوید یا خیر بستگی به سیستم ایمنی بدن شما دارد و تصور می‌شود درجه حرارت محیط بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد. برای درک این موضوع، آزمایش‌های زیادی انجام شده که نتایج متناقضی داشته است.

در آزمایشی در سال 2005، 90 نفر پاهای خود را به مدت 20 دقیقه در تشتی حاوی یخ و آب گذاشتند. پس از 5 روز 30 درصد آنها علایم سرماخوردگی داشتند. 90 نفر دیگر پاهای خود را در یک تشت خالی گذاشتند و کمتر از 10 درصد آنها دچار سرماخوردگی شدند.

احتمالا سرما، رگ‌های خونی بینی و گلو را تنگ می‌کند و کارایی سلول‌های سفید خون که مسئول مقابله با عفونت‌ها هستند را کم می‌کند، ممکن است این یک استراتژی موثر باشد.

سیستم ایمنی بدن ما انرژی زیادی مصرف می‌کند و در شرایط بسیار سرد ممکن است عاقلانه‌تر این باشد که همه آن انرژی را صرف گرم تر نگهداشتن بدن کند. چون هیچ توصیه‌ای برای اجتناب از ویروس‌ها وجود ندارد اگر به خاطر کاهش شدید دمای بدن در حال مرگ باشید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha