چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 279427

مطالعات اخیر محققان دانشگاه داندی در انگلیس نشان می‌دهد گرسنگی تاثیر مهمی بر قدرت تصمیم‌گیری دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود از تصمیم‌گیری در امور مهم در هنگام گرسنگی اجتناب شود.

لطفا گرسنه تصمیم نگیرید

سلامت نیوز: مطالعات اخیر محققان دانشگاه داندی در انگلیس نشان می‌دهد گرسنگی تاثیر مهمی بر قدرت تصمیم‌گیری دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود از تصمیم‌گیری در امور مهم در هنگام گرسنگی اجتناب شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، گرسنگی باعث می‌شود افراد بی‌صبر و حوصله شوند و ممکن است در این حالت یک پاداش ناچیز ولی زودهنگام را به یک پاداش بزرگ ولی دورتر ترجیح دهند.
در این مطالعه محققان سوالات مشابهی در مورد پول، غذا و پاداش‌های دیگر به هنگام گرسنگی و سیری از داوطلبان پرسیدند.
نتایج نشان داد افراد گرسنه به پاداش‌های بسیار کوچکتر ولی سریعتر راضی بودند. این مطالعه نشان می‌دهد گرسنگی بر تصمیم‌گیری بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند اولویت‌ها را به راحتی جابجا کند.
بر اساس این مطالعه گرسنگی ناشی از فقر می‌تواند منجر به اتخاذ تصمیماتی شود که اوضاع زندگی فرد را بیشتر بهم بریزد.
در ادامه آمده است، تصمیمات افراد در زمان گرسنگی از حالت طولانی‌مدت به حالت کوتاه‌مدت تغییر می‌کند و اولویت‌ها نیز کاملا جابجا می‌شوند، به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود هنگام گرسنگی به خرید نروند؛ زیرا احتمالا انتخاب‌های ناسالمی خواهند داشت.

در ادامه این مطالعه نشان می‌دهد اگر افراد هنگام گرسنگی برای عقد قراردادها اقدام کنند، احتمالا با شرایط متوسطی متقاعد می‌شوند و حتی ممکن است نتیجه به ضررشان باشد. گرسنگی بر تمام تصمیمات در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، علمی و سایر موارد تاثیرگذار است. البته سنگین شدن معده و زیاده روی در غذا توصیه نشده است؛ فقط به میزانی که احساس گرسنگی برطرف شود.
نتایج این مطالعه در نشریه Psychonomic Bulletin & Review منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha