چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 279444

نتایج مطالعات جدید محققان دانشگاه وندربیلت در تنسی نشان داده كه احیای كامل قلب پس از ترك سیگار حدود ۱۵ سال طول می‌كشد.

سلامت نیوز:  نتایج مطالعات جدید محققان دانشگاه وندربیلت در تنسی نشان داده كه احیای كامل قلب پس از ترك سیگار حدود ۱۵ سال طول می‌كشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، بنابراین اگر تصمیم دارید كه با قلب‌تان مهربان‌تر باشید، باید تا دیر نشده برای ترك سیگار بجنبید! محققان این تحقیق می‌گویند كه در فواید ترك سیگار نباید گزافه‌گویی كرد. چراكه در برخی منابع ادعا می‌شود به ‌محض ترك سیگار بدن در مدت ‌زمان كوتاهی به سلامت اولیه برمی‌گردد. در این تحقیق مشاهده شد كه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی پنج سال پس از ترك سیگار به‌ میزان قابل‌توجهی كاهش می‌یابد، اما پس از این پنج سال حدود ده سال یا حتی بیشترزمان لازم است تا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در فردی كه قبلا سیگاری بوده در حد میزان این خطر در افراد غیرسیگاری پایین بیاید.
پزشكان همواره بر این باور بودند كه سلامت قلبی فرد سیگاری پنج سال پس از ترك سیگار به شرایط عادی برمی‌گردد، اما نتایج تحقیق فوق نشان می‌دهد كه سیگاری‌های قهار حتی پنج سال پس از ترك نیز همچنان بیش از افراد غیرسیگاری در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی ‌ـ عروقی قرار دارند. بااین‌حال هنوز هم دیر نیست! اگر از همین امروز به ترك سیگار اقدام كنید، زودتر در مسیر روند احیای قلب قرار خواهید گرفت. اما فقط بیماری‌های قلبی نیست كه با ادامه كشیدن سیگار به جان می‌خرید! سیگار در بسیاری از موارد عامل اصلی سرطان ریه و حتی مرگ زودرس است.
منابع: medicaldaily

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha