این جشنواره این‌بار در زمینه فوریت‌های اقلیمی فعالیت خواهد کرد که بر اساس گزارش‌های است که هر سال توسط کنفرانس بین‌المللی "هیئت بین دولت‌ها در مورد تغییرات اقلیمی" (IPCC) چاپ و تایید می‌شوند.

یک موبایل، یک دقیقه، یک فیلم، یک موضوع: هم‌اکنون برای تغییرات اقلیمی اقدام کنیم

سلامت نیوز:این جشنواره این‌بار در زمینه فوریت‌های اقلیمی فعالیت خواهد کرد که بر اساس گزارش‌های است که هر سال  توسط کنفرانس بین‌المللی "هیئت بین دولت‌ها در مورد تغییرات اقلیمی" (IPCC) چاپ و تایید می‌شوند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد،  پانزدهمین جشنواره فیلم موبایلی، مفتخر است که همکاری خود با پدیدآورندگان یوتیوب که برای ایجاد تحول تلاش می‌کنند و بخش تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد را اعلام نماید. این جشنواره این‌بار در زمینه فوریت‌های اقلیمی فعالیت خواهد کرد که بر اساس گزارش‌های است که هر سال  توسط کنفرانس بین‌المللی "هیئت بین دولت‌ها در مورد تغییرات اقلیمی" (IPCC) چاپ و تایید می‌شوند. کنفرانس بعدی متشکل از تمامی طرفین، (کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد 2019) از 2 تا 13 دسامبر 2019 در شیلی برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم موبایلی تصمیم گرفته است که با پیوستن به جنبش "همین حالا برای تغییرات اقلیمی  اقدام کنیم" دست به عمل و اقدام بزند که توسط سازمان ملل متحد و آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان طرح‌ریزی شده است. برنامه امسال همچنین بر اساس مقاله‌ای تحت عنوان "ما آماده‌ایم" و به مناسبت جشنواره  فیلم کن 2019 برگزار می‌شود، که از حرفه‌ای‌های صنعت سینما دعوت کرده تا در پاسخ دادن به این پرسش وجودی(اگزیستانسیالیستی)  شرکت کرده و به ما یادآور شوند که قصه‌ها تخیل مشترک ما را شکل داده و این اشتراکات همه ما را به یکدیگر متصل می‌کنند.

امسال دوباره جشنواره با قوانینی بازگشته است که پیشتر منجر به موفقیت آن شده بود: یک موبایل، یک دقیقه، یک فیلم. فیلم‌سازان باید به یک موضوع مورد توافق متعهد باشند: "هم‌اکنون برای تغییرات اقلیمی اقدام کنیم". از ایشان دعوت شده است که در ساخته‌های خود آینده‌ای مطلوب و خوشایند را به تصویر بکشند که هم‌اکنون و امروز در حال ساخته شدن توسط ابتکار عمل و قریحه شهروندان متعهد و سازمان‌های غیردولتی در اقصی نقاط جهان است.

بیش از پانزده سال است که این جشنواره فیلم کوتاه از ارزش‌های برابری و استعدادیابی به وسیله حذف محدودیت‌های اقتصادی، استفاده از موبایل و ثبت‌نام رایگان حمایت کرده است، همچنان که به ارتقای خلاقیت کارگردانانی پرداخته که باید داستان خود را در یک دقیقه و نه بیشتر تعریف کنند.

جنبه صد درصد دیجیتال جشنواره و قالب خلاق و مختصر آن باعث می‌شود که پخش فیلم‌ها بر روی هر نوع صفحه‌ نمایش همچون موبایل، تبلت، کامپیوتر، تلویزیون و سینما امکان‌پذیر باشد. سال گذشته، این جشنواره بیش از 700 فیلم از 81 کشور دریافت کرد و تعداد بازدیدکننده‌های آن به بیش از 21 میلیون رسید.

هدف اصلی کشف و حمایت استعدادهای آینده است. اگر برای تمام فیلم‌سازان از افق‌های جغرافیایی و فرهنگی متفاوت زمینه‌های لازم فراهم آید تمام ساخته‌ها قوی و منحصر به فرد ظاهر خواهند شد. با این چشم‌انداز همکاری با پدیدآورندگان یوتیوب و بخش تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد شکل می‌گیرد.

جشنواره فیلم موبایلی 46 هزار یورو جایزه خواهد داد:

- جایزه بزرگ بین‌المللی: 20 هزار یورو توسط پدیدآورندگان یوتیوب

- جایزه بزرگ فرانسه: 20 هزار یورو توسط پدیدآورندگان یوتیوب

- جایزه بهترین فیلنامه: سه هزار یورو توسط کمپانی CNC (مرکز ملی سینما و تصاویر متحرک فرانسه)

- جایزه بهترین کارگردانی: سه هزار یورو توسط کمپانی CNC

- جایزه ویژه هیات داوران: 700 یورو توسط آژانس فیلم کوتاه جهت خرید فیلم

به کارگردانان دو جایزه ویژه 20 هزار یورویی که توسط یوتیوب اهدا خواهند شد فرصت ویژه‌ای جهت ساخت یک فیلم کوتاه طی یک‌سال، با تجهیزات حرفه‌ای و حمایت یک تهیه‌کننده داده خواهد شد.

مرکز ملی سینما و تصاویر متحرک فرانسه نیز دو جایزه سه هزار یورویی اهدا خواهد کرد و به این برندگان اجازه الحاق به کمپ نویسندگی را می‌دهد.

جایزه ها توسط یک هیئت داوران متشکل از شخصیت‌های برجسته سینما و رسانه‌های جهان اهدا خواهند شد، این افراد از متعهدین به مسائل زیست‌محیطی هستند:

- جوانا آگوستا، بازیگر

- هوگو بکر، بازیگر

- دالی بن صلاح، بازیگر

- اما دو کان، بازیگر

- مونیا چاکری، کارگردان و بازیگر

- سارا جیرودو، بازیگر

- ماگلی پاین، تهیه کننده و موسس «ما آماده‌ایم» و «2050 را تصور کن»

- پاتریشیا ریچارد، رئیس موسسه اقیانوس‌شناسی پل ریچارد

- آرنو والوآ، بازیگر

برنامه ویژه امسال همچنین توسط بیش از 90 سازمان غیر دولتی، جنبش‌ و بنیادهای بین‌المللی از جمله  برای سیاره زمین، آشوکا، شبکه جهانی اقدامات اقلیمی، همگرایی ها، میثاق شهرداران اروپایی، دفتر زیست محیطی اروپا (EEB)، فدراسیون بین‌المللی حقوق‌بشر (FIDH)، شبکه جهانی ردپا، جنبش مرغ مگس‌خوار، ما برای همه، ما آماده‌ایم، مناطق 20 (R20)، جنبش غذای آهسته، بنیاد جهان ایده‌آل، زنان برای اقلیم و اروپای بی‌زباله و ... حمایت می شود.

تیم جشنواره فیلم موبایلی و شرکا امیدوارند که این فیلم‌های یک دقیقه‌ای از سراسر جهان، مردم را به تفکر واداشته و بیشتر از هر چیز از ایشان شهروندانی تصمیم‌گیرنده، با تفکر سیاسی و اقتصادی بسازد که عمل می‌کنند.

هنوز وقت داریم اما لحظات به سرعت در حال گذر هستند؛ پس بیایید هم‌اکنون برای تغییرات اقلیمی اقدام کنیم.

مهلت ارسال آثار تا 16 اکتبر 2019 برابر با 24 مهر ماه 1398 می باشد.
www.mobilefilmfestivel.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha