پزشکان در یک مطالعه جدید دریافته‌اند افرادی که سابقه‌ی خانوادگیِ ابتلا به کلسترول بالا دارند حتی با وجود مصرف دارو نیز با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی روبرو هستند.

یافته جدید درباره سابقه خانوادگیِ کلسترول بالا و مشکلات قلبی

سلامت نیوز: پزشکان در یک مطالعه جدید دریافته‌اند افرادی که سابقه‌ی خانوادگیِ ابتلا به کلسترول بالا دارند حتی با وجود مصرف دارو نیز با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی روبرو هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اگرچه در این افراد مصرف دارو می‌تواند موجب کاهش سطح کلسترول بد خون شود اما خطر بروز مشکلات قلبی در افرادی که سابقه خانوادگی کلسترول بالا دارند، همچنان وجود دارد.

بیمارانی که دچار عارضه کلسترول بالا و سابقه ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند نسبت به افرادی که میزان کلسترول آنان طبیعی است نزدیک به شش برابر بیشتر احتمال دارد دچار حمله قلبی شوند.

حدود ۵۲ درصد از بزرگسالانی که به دلیل هیپرکلسترولمی فامیلی (افزایش کلسترول خون از زمان تولد) از داروهای کاهنده کلسترول مصرف می‌کنند همچنان میزان کلسترول بد خون آنان بالاست.

متخصصان آمریکایی به بررسی اطلاعات ۱۹۰۰ نفر با میانگین سنی ۵۶ سال پرداختند. حدود ۳۷ درصد آنان در زمان آغاز تحقیقات دچار بیماری قلبی عروقی و تصلب شرایین بودند. همچنین میانگین کلسترول بد خون آنان حدود ۱۴۵ میلی گرم در دسی لیتر بود و ۹۳ درصد آنان دارو مصرف می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، محققان با بیان اینکه خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی در افرادی با سابقه خانوادگی ابتلا به کلسترول بالا که دارو مصرف می‌کنند، وجود دارد، اظهار داشتند: یافته‌های بدست آمده نشان می‌دهد که این دسته از بیماران باید به موقع به بیماری‌ خود رسیدگی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha