سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 27949
سلامت نیوز : یك متخصص كودكان با بیان این كه اختلالات ناشی از خواب در میان كودكان شایع‌تر از بزرگسالان است، خاطرنشان كرد: 44 درصد كودكان دچار اختلالات خواب هستند.

به گزارش  ایسنا، دكتر شبنم جلیل القدر در حاشیه پنجمین كنگره اختلالات خواب اظهار كرد: بسیاری از مشكلات خواب در كودكان ما به عادات غلط خواب برمی‌گردد. نوزادان از 7 تا 12 ماهگی، نباید از 12 تا 5 صبح از خواب بیدار شوند و در این ساعات احتیاجی به تغذیه شبانه ندارند. این كه معمولا نوزاد را برای دادن شیر در طول ساعات شب از خواب بیدار می‌كنند بیشتر به تقویت عادات ناصحیح در شیوه خواب می‌انجامد.

وی اضافه كرد: اختلالات خواب در كودكان بیشتر از بزرگسالان دیده می‌شود. 44 درصد كودكان مشكل خواب دارند كه 25 درصد آن شدید است. در حالی كه 19 تا 20 درصد بزرگسالان در كشور به بی‌خوابی مزمن دچار هستند.

این استادیار دانشگاه علوم پزشكی قزوین بیان كرد: بیش از نیمی از كودكان، نخست به خواب می‌روند و سپس در رختخواب گذاشته می‌شوند در حالی كه كودك باید در رختخوابش به خواب برود. همچنین 56 درصد كودكان ما در كنار مادرشان می‌خوابند كه این مسئله نیز از جمله عادات غلط در خواب است كه عمق خواب را كم می‌كند.

دكتر جلیل القدر درباره ضرورت تشخیص زودهنگام بی‌خوابی در نوزادان توضیح داد: اگر بی‌خوابی درمان نشود، كیفیت بدخوابی در سنین بالاتر نیز ادامه پیدا كرده و مشكل ساز می‌شود. بدخلقی، پیش فعالی، عدم وزن گیری مناسب از جمله عواقب بی‌خوابی است و برای والدین، افسردگی و خستگی در طول روز را در پی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha