جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 279493

محققان آمریکایی بر اساس بررسی‌های خود مشاهده کردند: خوراکی‌های سرشار از آهن می‌توانند بر خاصیت ضدسرطانی گوجه فرنگی تاثیر منفی داشته باشد.

تاثیر منفی آهن بر خاصیت ضدسرطانی گوجه فرنگی

سلامت نیوز: محققان آمریکایی بر اساس بررسی‌های خود مشاهده کردند: خوراکی‌های سرشار از آهن می‌توانند بر خاصیت ضدسرطانی گوجه فرنگی تاثیر منفی داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که آهن میزان جذب لیکوپن را به نصف کاهش می‌دهد. لیکوپن از کاروتنوئیدها به حساب می‌آید که سرشار از آنتی‌اکسیدان است و در گوجه فرنگی یافت می‌شود.

گوجه فرنگی حاوی خواص متعددی برای سلامت است که می‌توان به تاثیر آن در جلوگیری از ابتلا به سرطان و فشار خون و کمک به حفظ سلامت قلب، پوست و چشم‌ها اشاره کرد. اگرچه مصرف خوراکی‌های سرشار از لیکوپن برای سلامت مفید است، همراه کردن آن‌ها با مواد غذایی دیگر ممکن است خاصیت ضد سرطانی آن‌ها را افزایش داده یا از بین ببرد.

به گفته محققان، بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف مواد غذایی یا مکمل‌های سرشار از آهن ممکن است خاصیت لیکوپن را به نصف کاهش دهد.

در این بررسی محققان آمریکایی تحقیقاتی را روی هفت مرد انجام داده تا مشخص شود تولید و جذب لیکوپن پس از وعده‌های غذایی حاوی آهن یا فاقد آن، به چه صورت است.

به گزارش مدیکال نیوزتودی، محققان اظهار داشتند: مصرف وعده‌های غذایی حاوی آهن می‌تواند با گذشت زمان بر میزان جذب لیکوپن موجود در گوجه فرنگی تاثیر منفی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha