سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2795

نتایج حاصل از بررسی شاخص کیفیت هوای تهران به لحاظ آلاینده های ذرات معلق و منوکسید کربن در فروردین 86 ، نشان می دهد که در هیچ یک از روزهای ماه گذشته، شاخص کیفیت هوا در وضعیت ناسالم قرار نداشته است.

تهرانی ها در فروردین 86 هوای سالم تنفس کردند


به گزارش سلامت نیوز مهندس طیبه السادات میرعابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شاخص کیفیت هوای تهران به لحاظ آلاینده منوکسید کربن، طی فروردین امسال 42 درصد روزها معادل 13 روز در وضعیت پاک، در 58 درصد روزها معادل 18 روز در وضعیت سالم بوده و هیچ یک از روزهای این ماه شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم قرار نداشته است.

مسئول مرکز هماهنگی و اطلاع رسانی آلودگی هوا گفت: این در حالی است که وضعیت کیفیت هوا از نظر آلاینده منوکسید کربن در فروردین 85 در 52 درصد معادل 16 روز در وضعیت پاک، 45درصد روزها معادل 14 روز در وضعیت سالم و 3 درصد از روزها معادل یک روز در شرایط ناسالم قرار داشت.

وی اظهار داشت: کیفیت هوای تهران از نظر آلاینده منوکسید کربن در فروردین ماه سال جاری نسبت به سال گذشته در وضعیت مطلوبتری قرار داشته است.

میرعابدینی افزود: همچنین کیفیت هوای تهران به لحاظ آلاینده ذرات معلق در فروردین 85 ، 77 درصد روزها معادل 24 روز از روزها در وضعیت پاک بوده در حالی که در فروردین 86 ، این وضعیت به 74 درصد 23 روز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: وضعیت سالم در 19 درصد 6 روز از روزهای فروردین 85 مشاهده شد که این شرایط در فروردین 86 به 26 درصد معادل 8 روز افزایش یافت. همچنین وضعیت ناسالم در 3 درصد معادل یک روز از روزهای فروردین 85 مشاهده شده که این وضعیت در هیچ یک از روزهای سال جاری مشاهده نشده است.

مسئول مرکز هماهنگی و اطلاع رسانی آلودگی هوا بیان داشت: طبق بررسی های بعمل آمده کیفیت هوای تهران از نظر لحاظ ذرات معلق در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از وضعیت مطلوبتری برخوردار بوده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha