سازمان هواشناسی برای نیمه شمالی کشور، کاهش ۵ تا ۱۵ درجه‌ای دما پیش‌بینی کرد؛ تهران و دامنه‌های البرز ۷ تا ۱۰ درجه خنک می‌شود.

هوای نیمه شمالی کشور تا ۱۵ درجه خنک می‌شود/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در تهران

سلامت نیوز: سازمان هواشناسی برای نیمه شمالی کشور، کاهش ۵ تا ۱۵ درجه‌ای دما پیش‌بینی کرد؛ تهران و دامنه‌های البرز ۷ تا ۱۰ درجه خنک می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،  سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی با نفوذ جریانات خنک شمالی از عرض‌های میانی بر روی شمال غرب و به تدریج سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته پیش‌رو، کاهش محسوس دما در شمال غرب بین 10 تا 15 درجه، در غرب 7 تا 10 درجه، در گیلان 10 تا 15 درجه، در مازندران 8 تا 12 درجه، در گلستان 7 تا 10 درجه، در خراسان شمالی 10 تا 15 درجه، تهران و دامنه‌های البرز 7 تا 10 درجه و در مرکز کشور 5 تا 7 درجه پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در خراسان رضوی 10 تا 15 درجه و در خراسان جنوبی  5 تا 7 درجه کاهش دما خواهیم داشت.

این کاهش محسسوس دما از 31 شهریور آغاز می‌شود و نیمه شمالی کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

همچنین ایجاد خسارت به محصولات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود و به کشاورزان توصیه‌ می‌شود عملیات برداشت محصول ذرت را انجام دهند همچنین برداشت محصولات مزارع سبزیجات و صیفیجات نظیر گوجه فرنگی، خیار، کدو، بادمجان، فلفل و انتقال به انبارهای استاندارد نیز توصیه می‌شود.

استفاده از ریز مغذی‌های توصیه شده  توسط کارشناسان جهاد کشاورزی برای افزایش مقاومت گیاهان به سرما و خودداری از انجام هرس درختان در روزهای آینده و خودداری از استفاده از کود‌های ازته به صورت سرک در مزارع و باغات و محافظت از کندوهای زنبور عسل با توجه به کاهش محسوس دما نیز توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha