معاون پرستاری وزیر بهداشت از تدوین استانداردهای خدمتی مراقبت در منزل خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ مرکز مراقبت در منزل فعال در کشور داریم که به صورت خصوصی کار می‌کنند.

پوشش بیمه‌ای پرستاری در منزل برای پنج بیماری

سلامت نیوز: معاون پرستاری وزیر بهداشت از تدوین استانداردهای خدمتی مراقبت در منزل خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ مرکز مراقبت در منزل فعال در کشور داریم که به صورت خصوصی کار می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر مریم حضرتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت طرح مراقبت پرستاری در منزل که قرار بود از سوی وزارت بهداشت و برای پنج بیماری به صورت پایلوت اجرا شود، گفت: خوشبختانه اخیرا جلسه‌ای داشتیم و استانداردهای مراقبتی در منزل را هم از نظر حقوقی، هم از نظر نظارت و بازرسی و وضعیت تعرفه‌ای بررسی کردیم و این استانداردها را تا اواخر شهریور یا اوایل مهر ماه آماده می‌کنیم تا این استانداردهای خدماتی در منزل را برای تصویب به شورای عالی بیمه ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه بر این اساس شورای‌عالی بیمه پوشش بیمه‌ای را برای مراقبت در منزل در پنج بیماری که پیش از این پایلوت شدند، اعمال می‌کند، ادامه داد: این پنج بیماری شامل بیماری‌های پیشرفته نارسایی قلبی، سکته‌های مغزی، سرطان، ‌ بیماران بستری در آی‌سی‌یو که فقط نیازمند مراقبت هستند و... است که شایع‌ترین بیماری‌های مزمنی هستند که مردم عمدتا به این دلایل به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

حضرتی با بیان اینکه ما مراقبت در منزل را بری این پنج بیماری به صورت پایلوت اجرا کردیم، گفت: در حال حاضر در حال تدوین استانداردهای خدماتی آن‌ها هستیم تا در شورای‌عالی بیمه مصوب شده و این طرح را کشوری کنیم. امیدوارم در آینده نزدیک این اتفاق بیفتد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت درباره صلاحیت موسسات خصوصی که خدمات مراقبت در منزل را ارائه می‌دهند، اظهار کرد: شرکت‌هایی که از سوی وزارت بهداشت مجوز رسمی دارند، مورد تایید ما هستند و بقیه را تایید نمی‌کنیم. در حال حاضر بیش از ۸۰۰ مرکز مراقبت در منزل فعال در کشور داریم که به صورت خصوصی کار می‌کنند.

حضرتی تاکید کرد: حال اگر استانداردهای خدمتی مراقبت در منزل در شورای‌عالی بیمه به تصویب رسد، خدمات مراقبتی این مراکز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و مردم در منزل از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند که این اقدام هم به نفع مردم و بیماران بوده و رضایت و آسایش آنها را بالا می‌برد. در عین حال این اقدام هزینه‌های بیمارستانی را کاهش داده، اشغال تخت بیمارستانی، عفونت‌ها و عوارض بیمارستانی و... را نیز کاهش می‌دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha