کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده را تشریح کرد.

کاهش ۷ تا ۱۲ درجه دما برای نوار شمالی کشور/هوای تهران خنک‌تر می‌شود

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط جوی کشور، گفت: از بعد از ظهر امروز با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش دما و کاهش نسبی دما در سواحل دریا شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: فردا علاوه بر تداوم بارش‌ها در ارتفاعات البرز رگبار باران و گاهی رعد و برق و کاهش نسیی دما پیش بینی می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه در استان گیلان، مازندران و برخی نقاط گلستان بارش‌ها بیشتر است، تصریح کرد: مقدار کاهش دما برای فردا در نوار شمالی کشور ۷ تا ۱۲ درجه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بارش پراکنده باران در روز‌های دوشنبه و سه شنبه در گیلان و اردبیل پیش بینی می‌شود، گفت: در اکثر مناطق کشور از چهارشنبه آسمان صاف بوده و افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

گودرزی ادامه داد: یک شنبه و دوشنبه برای شرق کشور وزش باد و وقوع گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دریای خزر طی امروز و فردا مواج است، گفت: با توجه به اینکه دریا مواج هست توصیه می‌شود از هر گونه تردد قایق‌ها و شناور‌ها جلوگیری شده و از شنای افراد در سواحل نیز ممانعت به عمل آید.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه تهران آسمانی صاف را تجربه کرده و بیشینه دما در آن به ۳۶ درجه می‌رسد، افزود: از فردا ۴ الی ۵ درجه هوای تهران خنک‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: شهرکرد با دمای ۷ درجه خنک‌ترین و اهواز با دمای ۴۵ درجه گرم‌ترین مراکز استانی بوده اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha