دبیر انجمن متخصصین پوست و مو ایران، نسبت به مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق که میزان سرب و آرسنیک آنها بالاتر از حد مجاز است هشدار داد.

سلامت نیوز : دبیر انجمن متخصصین پوست و مو ایران، نسبت به مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق که میزان سرب و آرسنیک آنها بالاتر از حد مجاز است هشدار داد.
دکتر محمد گلشنی در گفتگو با مهر اظهارداشت: ترکیبات سرب و آرسنیک که در داخل کرمهای آرایشی، رژ لب و... به کار رفته است می بایست به ترتیب زیر 2ppm و 10pmm باشد. در این صورت مصرف این مواد آرایشی هیچ عارضه ای به دنبال ندارد.

وی در ارتباط با لوازم آرایشی و بهداشتی که در بازار داخلی کشور استفاده می شود، افزود: لوازم آرایشی که از مبادی قانونی وارد کشور می شوند و برچسب وزارت بهداشت را دارند و همچنین تولیدات داخل که با برچسب وزارت بهداشت در بازار مصرفی کشور عرضه می شوند، مشکلی برای استفاده ندارند.

این متخصص پوست و مو به لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق اشاره کرد و گفت: این قبیل کالاها چون از مبادی غیرقانونی وارد کشور می شوند و نظارت و کنترلی بر آنها وجود ندارد، قابل اطمینان برای مصرف نیستند. بنابراین، بهتر است که مردم از محصولاتی استفاده کنند که برچسب وزارت بهداشت را دارند.

وی از رژ لب به عنوان لوازم آرایشی که بیشترین تهدید را برای سلامت مصرف کننده دارد، نام برد و افزود: رژ لب چون همراه با غذا و... خورده می شود، اگر سرب و آرسنیک بکار رفته در آن بالاتر از حد مجاز باشد، مشکلاتی را به دنبال دارد.

گلشنی تاکید کرد: محصولاتی که برچسب وزارت بهداشت را دارند توسط کارشناسان این وزارتخانه در آزمایشگاههای مجهز آزمایش شده و پس از اینکه اطمینان لازم از مواد بکار رفته در آنها حاصل شد، مجوز عرضه در بازار داخلی را دریافت می کنند.

وی با عنوان این مطلب که آلودگی لوازم آرایشی و بهداشتی دارای برچسب وزارت بهداشت منتفی است، افزود: بهتر مردم از خرید کالاهای قاچاق و ارزان قیمت به خصوص نوع چینی آنها خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha