شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 279543

شروع پاییز برای کسانی که از آلرژی فصلی رنج می برند، می تواند مشکل زا باشد. خستگی، اختلال در خواب و اختلال در تمرکز، به همراه سایر علائم، می توانند کیفیت فرد مبتلا به آلرژی فصلی را کاهش دهند.

چطور می توان علائم آلرژی پاییزی را کاهش داد؟

سلامت نیوز:شروع پاییز برای کسانی که از آلرژی فصلی رنج می برند، می تواند مشکل زا باشد. خستگی، اختلال در خواب و اختلال در تمرکز، به همراه سایر علائم، می توانند کیفیت فرد مبتلا به آلرژی فصلی را کاهش دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ، سایر علائم آلرژی فصلی عبارتند از آبریزش و احتقان بینی، عطسه، سردرد، بثورات پوستی یا کهیر، خارش گلو، خس خس سینه یا سرفه و در موارد شدید، مشکل در تنفس یا آنافیلاکسی (یک واکنش آلرژیک تهدید کننده زندگی). گیاهانی که در پاییز گرده افشانی می کنند، اغلب افرادی که مبتلا به آلرژی بهاره هستند را مجدد تحت تاثیر قرار می دهند. با این که طور قطع نمی توان از آلرژی اجتناب کرد، خبر خوب این است که مصرف برخی گزینه های غذایی به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید واکنش های آلرژیک را در فصل پاییز را مهار کنید:


ماست: طبق تحقیقی که در ایتالیا انجام شده است افرادی که مبتلا به آلرژی هستند اگر به مدت 4 ماه هر روز دو لیوان (500 میلی‌لیتر) ماست بخورند، میزان هیستامین خون آنها دو برابر کمتر از کسانی می‌ شود که روزانه شیر پرچرب می‌ خورند. در ضمن نشانه‌ های آلرژی نیز در آنها کاهش می ‌یابد.


ماهی های چرب: مصرف برخی ماهی‌ های چرب مثل سالمون و ساردین می ‌تواند سبب افزایش میزان امگا3 در بدن شده و میزان التهاب که یکی از نشانه‌ های آلرژی در بدن است را کاهش دهد. بررسی‌ های بسیاری نشان داده است کودکانی که از سن پایین مصرف ماهی‌ های چرب را آغاز می‌ کنند، کمتر در معرض ابتلا به انواع آلرژی‌ ها قرار می ‌گیرند. درحقیقت مصرف ماهی بین امگا3 و امگا6 دریافتی در بدن تعادل ایجاد کرده و تاثیر مثبتی بر کارکرد سیستم ایمنی و کاهش نشانه ‌های آلرژی دارد.


کلم بروکلی: شهرت این سبزی به خاطر ویتامین ث موجود در آن است. مطالعات انجام شده نشان می دهد که مصرف روزانه 500 میلی گرم ویتامین ث در روز می تواند به کاهش علائم آلرژی مانند سرفه، عطسه و گرفتگی بینی کمک کند. برای بهره مندی از دوز اضافه ویتامین ث می توانید به همراه کلم بروکلی، گل کلم و انواع دیگر خانواده کلم را نیز مصرف کنید.


پیاز و سیر: هر دو غنی از کورستین هستند؛ یک نوع آنتی اکسیدان قوی که مانند آنتی هیستامین عمل می کند و باعث کاهش شدت علائم آلرژیک می شود. کورستین همچنین دارای اثرات ضد التهابی است و اثرات ضد التهابی ‌اش به مهار بخشی از دستگاه ایمنی شما که باعث آلرژی می شود، کمک می ‌کند و میزان تولید هیستامین را کاهش می‌ دهد. این ماده همچنین در سیب، جوی دو سر و مریم گلی یافت می شود.


کدو تنبل: حاوی کاروتنوئیها یا همان پیش سازهای ویتامین آ، با نقش آنتی اکسیدانی است و در مبارزه با آلرژی نقش مهمی دارد. کدو تنبل خام دارای ویتامینCنیز هست. این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از عفونت های تنفسی در فصل پائیز و زمستان نقش عمده ای دارد. علاوه بر این، محتوای فیبر بالای کدو تنبل به بهبود فرایند هضم کمک می کند.

منبع:prevention 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha