چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 27955
سلامت نیوز :رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران گفت: افرادی كه از دندان‌های ضعیف برخوردارند می‌توانند برای تحكیم و تقویت دندان‌های خود هفته‌ای یكبار از دهانشویه فلوراید دار استفاده كنند ولی دهانشویه در كودكان زیر 6 سال نباید مصرف شود.

مجتبی وحید گلپایگانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: قبل از مصرف دهانشویه‌ها باید ابتدا تمام سطوح دندان‌ها به طور كامل با مسواك تمیز شود و بین دندان‌ها نیز نخ دندان كشیده شود تا حداكثر جذب فلوراید توسط سطوح دندان‌ها انجام صورت پذیرد و در این راستا افرادی كه از دندان‌های ضعیف برخوردارند می‌توانند برای تحكیم و تقویت دندان‌های خود هفته‌ای یكبار از دهانشویه فلوراید دار استفاده كنند.

وی افزود: افراد می‌توانند پس از مسواك زدن كامل مقدار 5 میلی لیتر از دهانشویه را به مدت یك دقیقه در دهان بگردانند و باید حداقل تا 30 دقیقه پس از استفاده از دهانشویه چیزی نخورند، نیاشامند و در نهایت دهانشان را نشویند.

گلپایگانی به عوارض جانبی استفاده از دهانشویه‌ها در صورت استفاده بیش از حد نیز اشاره كرد و گفت: استفاده بیش از حد از دهانشویه‌ها باعث ایجاد نقاط سفید رنگ بر روی دندان‌ها می‌شود و اگر محتوای فلوراید موجود در آب آشامیدنی بیشتر از حد كافی باشد ممكن است مصرف دهانشویه فلوراید‌دار به بی‌رنگ شدن دندان‌ها منجر شود.

وی خاطرنشان كرد: در صورت بلعیدن مقدار زیادی از دهانشویه اسهال و استفراغ در افراد ایجاد می‌شود كه در این صورت باید یك لیوان شیر به فرد داده شود زیرا كلسیم موجود در شیر مانع از جذب یون فلوراید در دستگاه گوارش می‌شود ولی در مجموع نباید دهانشویه برای كودكان زیر 6 سال مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha